افزایش حقوق؛ پاداش تزریق واکسن!

رادوسلاو روانسکی، شهردار شهر بلیتسا بلغارستان، افزایش ۲۰ درصدی حقوق را برای همه کارکنان دولت محلی اعلام کرد که واکسن کووید -۱۹ خود را دریافت کرده‌اند. شهردار این اقدام را تلاشی برای پیشبرد سطح واکسیناسیون محلی در بحبوحه همه‌گیری کرونا با ورود ظهور سویه جدید اومیکرون اعلام کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بلغارستان کشوری است که کمترین میزان واکسیناسیون را در اتحادیه اروپا داردچراکه در حال حاضر تنها حدود ۲۵ درصد از جمعیت واکسن کرونا دریافت کرده‌اند. به همین دلیل این باعث شده است که نرخ مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ سیر صعودی را در این کشور طی کند.

علاوه بر این، بلغارستان شروع زودهنگام موج چهارم را تجربه کرد به طوری که تعداد عفونت‌ها در ابتدای اکتبر به سطوح خطرناکی رسید. بر اساس داده‌ها، کرونا در ۲۷ اکتبر به اوج خود رسید، زمانی که موارد ابتلاء از مرز ۵ هزار و ۶۰۰ گذشت. تقریباً در همان زمان، مقامات اقدامات سخت‌گیرانه تری برای تجمعات عمومی صادر کردند و گواهی سبز COVID-19 را به اجرا گذاشتند.

افزایش حقوق؛ پاداش تزریق واکسن!

با این حال، علیرغم افزایش جزئی در میزان واکسیناسیون، به دلیل شک و تردیدهای گسترده در مورد واکسن، میزان آن همچنان کم گزارش شده است. بنابراین، بسیاری از رهبران محلی رویکرد ارائه مشوق‌های اضافی را انتخاب کرده‌اند.

رادوسلاو روانسکی تا به حال سه دوز واکسن را دریافته است و امیدوار است، از طریق تشویق‌های افزایش دستمزد، نرخ تزریق واکسن را بالاتر ببرد و به این ترتیب به افزایش استقبال از واکسن و نهایتاً کاهش فشار بر سیستم بهداشت کشور منجر شود.

نرخ بالای واکسیناسیون برای شهر بلیتسا بسیار مهم است، زیرا یکی از محرک‌های اصلی اقتصاد محلی در گردشگری زمستانی است و به همین علت، حفظ سلامت شهروندان می‌تواند تأثیر بالقوه‌ای در بازگشت به رونق گردشگری بلغارستان داشته باشد.

کد خبر 538941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.