بازنگری طرح جامع شهر مبارکه در اولویت مدیریت شهری

معاون شهرسازی شهردار مبارکه گفت: طرح جامع شهر مبارکه نیازمند بازنگری است و این مهم به عنوان یک اولویت مدنظر شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه قرار دارد.

رضا شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: زمینه ارتقای کیفیت سطح معابر، تأمین سرانه‌های مورد نیاز شهری، توسعه فضای سبز، توجه به سیما و منظر شهری، پدافند غیر عامل، مناسب سازی محیطی و برخی دیگر از طرح‌های توسعه‌ای با بازنگری طرح جامع شهر فراهم می‌شود.

وی طرح جامع را اساس و محور توسعه پایدار دانست و گفت: طرح‌های جامع شهری باید به‌روزرسانی شود تا بتواند نیازهای شهر را برآورده کند.

معاون شهرسازی شهردار مبارکه با بیان اینکه باید مشکلات و معضلات شهر بررسی و راهکارهای لازم در طرح جامع دیده شود، ادامه داد: نباید نسخه یکسانی برای همه شهرها تهیه شود بلکه طرح شهر باید مطابق با نیازها و شرایط همان شهر تدوین شود و هدف ما از دنبال کردن این بازنگری تأمین منافع شهروندان است.

وی تصریح کرد: این طرح به عنوان نقشه راه توسعه آینده شهر، پیش روی مدیران شهری است و با تکیه بر آن‌ها می‌توانیم نسبت به طراحی طرح‌های موضوعی و موضعی شهری و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های توسعه محور اقدام کنیم.

شاکری گفت: بازنگری نکردن در طرح جامع، ساخت‌وساز در نقاط مختلف شهر را با مشکلات عدیده‌ای مانند قرار گرفتن زمین‌ها در طرح‌های مختلف مواجه کرده است که امیدواریم با به‌روز شدن طرح جامع در سال جاری شاهد کاهش این معضلات باشیم.

کد خبر 538919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.