مشهد پیشرو در مدیریت فضای سبز

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از اجرای طرح کنترل آفات چوب‌خوار با روش تزریق سم به تنه درختان بیمار برای نخستین بار در بوستان ستاره واقع در منطقه ۹ شهرداری این کلانشهر خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سمپاشی و مدیریت آفات در کلانشهرها همواره یکی از دغدغه‌های مهم مدیریت شهری بوده است؛ چرا که به دلیل مجاورت درختان و فضای سبز با محیط‌های مسکونی، استفاده از سموم شیمیایی و آفت کش‌ها می‌تواند سلامت عمومی جامعه را به مخاطره بیندازد.

وی افزود: در همین راستا طی سال‌های اخیر، اقدامات بسیار مناسبی که در مدیریت شهری کلانشهر مشهد صورت گرفته، تلاش شده است تا با استفاده از روش‌های کم خطر و سموم سازگار با محیط زیست شهری ریسک مخاطرات ناشی از کنترل آفات، استفاده از سموم شیمیایی را به حداقل برسانیم.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد تصریح کرد: از جمله روش‌های نوین مقابله با آفات، روش تزریق سموم به درختان بیمار است که علاوه بر جلوگیری از پراکنده شدن محلول سمی در محیط پیرامون عملیات، اثربخشی بیشتری در جذب سم توسط گیاه نسبت به روش قدیمی سمپاشی اندام‌های هوایی گیاه داشته و باعث کاهش چشم‌گیر استفاده از سموم می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای این روش در هر شرایط آب و هوایی، آسیب نرسیدن به خاک، حشرات مفید، فضای سبز، پرندگان، محیط زیست شهری و از همه مهم‌تر حفظ سلامت شهروندان از دیگر مزایای استفاده از این روش نوین است.

یعقوبی خاطرنشان کرد: برای اولین بار و با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد، این روش برای کنترل آفات به صورت آزمایشی در بوستان ستاره واقع در منطقه ۹ شهرداری مشهد اجرا شد و در تلاش هستیم تا پس از بررسی نتایج این عملیات، از این روش در سایر بوستان‌های شهر مشهد نیز استفاده کنیم.

کد خبر 538892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.