۱۸۵ کیلومتر مترو در شهرهای جدید در حال تکمیل است

اجرا و تکمیل ۱۸۵ کیلومتر مترو و ۶۵ کیلومتر بزرگراه و آزادراه در شهرهای جدید و همزمان شناسایی اراضی برای احداث بیش از ۶۱۵ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن، بخشی از اقدامات انجام شده در سه ماهه ابتدایی دولت سیزدهم است.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، با هدف توسعه بخش حمل‌ونقل سریع ریلی، تکمیل ۱۸۵ کیلومتر مترو در شهرهای جدید در دستور کار است.

بر پایه این گزارش اکنون پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در شهر جدید هشتگرد به ۹۷.۲ درصد، در بهارستان ۵۲.۱ درصد، در گلبهار ۳۳.۵۵ درصد، در فولادشهر ۱۶.۰۳ درصد، در شهر جدید مجلسی ۲.۵۷ درصد، و در شهر جدید پردیس در مرحله اخذ مصوبات و فراهم‌سازی آغاز عملیات اجرایی است.

همچنین با هدف توسعه حمل‌و نقل سریع جاده‌ای و پیگیری انجام عملیات اجرایی، میزان ساخت راه در شهرهای جدید نیز رو به افزایش است؛ اکنون تکمیل آزادراه تبریز در نزدیکی شهر جدید سهند به ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و بزرگراه‌های قره پیری شهر جدید صدرا با پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد، بزرگراه ابوعلی سینا (دوکوهک) شهر جدید صدرا با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و اتصال ملوسجان شهر جدید صدرا با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

تونل شهر جدید علوی با پیشرفت ۷۶ درصد و مسیر دسترسی به شهر جدید علوی با ۸۰ درصد، در مجموع با طول حدود ۶۵ کیلومتر به منظور افزایش دسترس‌پذیری شهرهای جدید با شهرهای مادر از جمله اقدامات شرکت عمران شهرهای جدید در حوزه حمل و نقل است.

شرکت عمران شهرهای جدید در گام نخست، شناسایی اراضی و تنظیم برنامه تأمین زمین برای احداث بیش از ۶۱۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن را انجام داد. هم اکنون تأمین زمین در بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار در قالب ۲۴ شهر جدید موجود، یک شهر جدید خصوصی و چهار شهر جدید نسل دوم در دستور کار قرار دارد.

همزمان با تشکیل بانک زمین، بیش از چهار هزار هکتار زمین قابل تأمین در داخل محدوده شهرها از منبع کاربری‌های مسکونی، تغییر ضوابط تراکمی و تغییر کاربری نیز به بانک زمین افزوده شده است.

همچنین بیش از پنج هزار و ۲۰۰ هکتار از طریق الحاق به محدوده شهرها و بیش از پنج هزار و ۱۰۰ هکتار از طریق ساخت شهرهای جدید و شهرک‌های مسکونی در سامانه بانک زمین وزارت راه و شهرسازی بارگذاری شده است.

شرکت عمران شهرهای جدید همزمان درگیر اتمام بخشی از واحدهای طرح مسکن مهر نیز است.

فروش اقساطی هفت هزار و ۶۲۳ واحد مسکن مهر و تحویل چهار هزار و ۸۱۴ واحد مسکن مهر به متقاضیان و عملکرد تجمعی فروش اقساطی ۲۹۹ هزار و ۹۳۲ واحد و تحویل ۳۱۴ هزار و ۱۶۴ واحد مسکونی در شهرهای جدید و همزمان پیگیری و ساخت حدود ۱۲۰ هزار واحد از پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن جهت رفع مشکلات عرضه مسکن در کشور از جمله دیگر اقدامات این شرکت در راستای سیاست تولید انبوه مسکن و خانه‌دار شدن مردم است.

کد خبر 538884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.