ابلاغ الزامات و ضوابط شهر دوستدار کودک در قزوین

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین و رییس شورای اجرایی شهر دوستدار کودک از تدوین و ابلاغ «الزامات و ضوابط عام شهر دوستدار کودک» جهت اجرا خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، کیومرث فدائی‌فر اظهار کرد: شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جهت تأمین نیازهای کودکان در بناها و فضاهای شهری و تحقق حقوق کودکان در برخورداری از فضاهای شهری امن، ایمن و محیط‌های شاد، «الزامات و ضوابط عام شهر دوستدار کودک» را تصویب کرد و توسط استانداری به شهرداری ابلاغ شده است.

وی افزود: اداره شهر دوستدار کودک در معاونت شهرسازی و معماری مجموعه "الزامات و ضوابط عام شهر دوستدار کودک" را به صورت بخشنامه تدوین و جهت اجرا به معاونت‌ها، مناطق سه گانه، سازمان‌های شهرداری ابلاغ کرد.

رئیس شورای اجرایی شهر دوستدار کودک قزوین خاطرنشان کرد: بر اساس این ضوابط احداث و تجهیز اتاق‌های مادر و کودک در همه کاربری‌ها و فضاهای عمومی از جمله پایانه‌های مسافربری، بوستان‌ها، مراکز تفریحی، گردشگری، فرهنگی، هنری و مذهبی، مجتمع‌های ورزشی، تجاری، انتظامی و اداری، تالارهای پذیرایی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز بهداشتی الزامی است.

وی ادامه داد: با تحقق این مصوبه به طور قطعی شهرها به عنوان بستری مطلوب نه فقط برای حضور و رشد و تعالی کودکان، بلکه برای کمال جامعه انسانی آماده و سکونتگاه‌ها از فضاهای ایمن و شاد برای کودکان برخوردار می‌شوند.

کد خبر 538850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.