قرارگاه شهر هوشمند به ریاست استاندار اصفهان ایجاد شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای پیشرفت در زمینه شهر هوشمند باید مسئولیت این اقدام را شخص استاندار بر عهده بگیرد.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با نخبگان و اشاره ایشان به موضوع هوش مصنوعی، اظهار کرد: هوش مصنوعی موضوعی است که دنیا را در آینده به تسلط خود درخواهد آورد؛ در حال حاضر نیز بخش عمده‌ای از مسائل با هوش مصنوعی در حال انجام است لذا پرداختن رهبر انقلاب نشان می‌دهد ایشان ۲۰۰ سال از زمان حال جلوتر هستند.

وی با بیان اینکه برای سیاستگذاری مطلوب در حوزه هوشمندسازی باید بدانیم اکنون در چه جایگاهی قرار گرفته‌ایم، افزود: ما به واسطه اینکه عمدتاً استفاده کننده این دانش، فناوری، تجهیزات و سخت‌افزار هستیم، در تولید آن نقشی نداریم و اگر این موضوع تغییر نکند، باید هر ساله به دنبال اقدامی که دیگران انجام می‌دهند بدویم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ارتقای نسل شبکه تلفن همراه تصریح کرد: تا چند سال پیش با توجه به اینکه در کشورهای دیگر نسل چهارم شبکه تلفن همراه به کار گرفته شده بود، در کشور ما از نسل سوم شبکه تلفن همراه استفاده می‌شد و در حال حاضر نیز در کشور از نسل چهارم و در کشورهای دیگر از نسل پنجم استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر سیاست بر همین منوال ادامه یابد، جایگاه فناوری اطلاعات در رتبه‌بندی ارتقا پیدا نکرده و چه‌بسا بدتر شود، افزود: این در صورتی است که پول و امکانات داده‌ایم و تجهیزات خریداری کرده‌ایم اما جایگاهمان را ارتقا نبخشیده‌ایم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: گفته می‌شود دانش بشری در فناوری‌ها هر دو سال یک‌بار، دو برابر می‌شود، اما در حوزه اطلاعات و ارتباطات هر شش ماه یک‌بار این تحول رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: لازم است قرارگاه عملیاتی و سیاست‌گذاری شهر هوشمند به ریاست شخص استاندار اصفهان ایجاد شود زیرا اگر تمام نقاط اتصال با فیبر نوری انجام شود اما فهم لازم برای لزوم تحقق شهر هوشمند وجود نداشته باشد، غیر از هزینه چیزی عاید نمی‌شود. از میان همه امکاناتی که در این زمینه خریداری شده، حتی یک‌دهم آن هم استفاده نشده است.

قربانی با بیان اینکه باید بیشترین انرژی خود را برای استفاده از استانداری و تغییر ساختار فعلی در نگاه به هوشمندسازی شهر به کار ببندیم، گفت: برای پیشرفت در زمینه شهر هوشمند باید مسئولیت این اقدام را شخص استاندار بر عهده بگیرد و در غیر این صورت اقدامات در حد شعار باقی خواهد ماند.

وی اضافه کرد: هرچند که در حال حاضر هیچ کجای دنیا شهر به‌طور کامل هوشمند وجود ندارد اما بعضی از شهرها و کشورهای جهان در این زمینه پیشگام هستند لذا باید هوشمندسازی شهر طبق گفته مقام معظم رهبری اولویت اول باشد و تمام دستگاه‌های شهری و استانی برای تحقق آن همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 538842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.