به‌روزرسانی واکسن‌های mRNA برای مقابله با گونه اومیکرون

با شیوع گونه اومیکرون ویروس کرونا شرکت‌های تولید کننده واکسن‌های mRNA تصمیم گرفتند واکسن‌های خود را به روزرسانی کنند تا بتوانند با این گونه جدید مقابله کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با توجه به این که سازمان جهانی بهداشت (WHO) گونه اومیکرون ویروس کرونا را به عنوان گونه نگران کننده در نظر گرفته است، شرکت‌های سازنده واکسن‌های mRNA مانند فایزر و مدرنا تصمیم گرفتند واکسن‌های خود را برای مقابله مؤثرتر و بهتر با گونه جدید به‌روز رسانی کنند. با وجود این که هنوز مشخص نیست که واکسن‌های کرونا تا چه حد از افراد در برابر گونه اومیکرون محافظت می‌کند، واکسن‌های به‌روز رسانی شده در حال تولید است.

مدیرعامل شرکت مدرنا اعلام کرده است که از ابتدا نهایت تلاش خود را کرده‌ایم تا بتوانیم ویروس کرونا را شکست دهیم؛ بنابراین لازم است هنگام تکامل و جهش ویروس نیز اقدامات لازم را انجام دهیم. جهش‌های گونه کرونا باعث نگرانی افراد در سراسر دنیا شده است، زیرا طی چند روز تعداد مبتلایان در چندین کشور به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. بنابراین آزمایشات مربوط به گونه اومیکرون ویروس کرونا در بعضی از شرکت‌های تولید کننده واکسن کرونا آغاز شده است.

پژوهشگران همواره در حال بررسی این موضوع هستند که واکسن‌های تولید شده mRNA تا چه میزان در برابر گونه اومیکرون ویروس کرونا مؤثر است. در این زمینه، دز تقویت کننده یا دزهای ترکیبی نیز مورد توجه قرار گرفته‌اند. شرکت آلمانی بیون-تک که اولین واکسن mRNA در جهان را تولید کرد در حال انجام آزمایشات لازم برای تعیین میزان مقاومت این نوع جدید از ویروس در برابر واکسن فعلی کرونا است.

کد خبر 538837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.