اجرای دو مصوبه برای کاهش شرایط اضطرار آلودگی هوا/برخورد و پلمب در انتظار واحدهای آلاینده

مدیرکل اداره محیط زیست استان اصفهان از اجرای دو مصوبه برای کاهش شرایط اضطرار آلودگی هوا و برخورد با صنایع آلاینده در شهرک‌های صنعتی و حومه شهر و انجام پایش‌های ویژ ه در کلانشهر اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایرج حشمتی در خصوص شرایط اضطرار آلودگی هوا در استان اصفهان، اظهار کرد: علاوه بر اقدامات اطلاعیه‌های قبلی مانند تشدید نظارت به وسیله تیم‌های اداره کل محیط زیست، جلوگیری از تردد خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی، برخورد با آلاینده در شهرک‌های صنعتی و حومه شهر و کاهش فعالیت‌های عمرانی توأم با آلودگی هوا دو مصوبه هم برای روند اجرای این برنامه داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: مطابق این دو مصوبه مقرر شد با توجه به اینکه ساعت‌های پایانی روز دوشنبه نهم آذرماه پایداری آلودگی هوا را تا ساعات‌های میانی روز پنجشنبه ۱۱ آذرماه این هفته داریم، مقرر شد دو تیم مشترک متشکل از کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با آن دسته از صنایع آلاینده که به نوعی تهدید برای بهداشت محیط زیست هستند برخوردهای لازم را انجام دهد و پلمپ واحدها با دستور قضائی انجام شود.

مدیرکل اداره محیط زیست استان اصفهان تاکید کرد: مصوبه دیگری هم با همکاری پلیس راهور و پلیس راه استان در خصوص کنترل و تشدید نظارت بر معاینه فنی سرویس‌های مراکز آموزشی، نظامی و صنعتی خیابان‌های کلانشهر اصفهان داشتیم که پایش‌های ویژه برای کاهش آلودگی هوا انجام شود.

محدودیت برای کارخانه‌های آلاینده

حشمتی تصریح کرد: قانون دست محیط زیست را برای برخورد با دستگاه‌ها به منظور کاهش آلودگی هوا باز گذاشته است، ولی نامه‌ای که دادگاه و دادستانی به اداره کل محیط زیست به عنوان نامه تکمیلی ارائه داده مقرر کرده است که محیط زیست استان اصفهان با آن بخش از صنایع آلاینده که در فرایند تولید باعث آلایندگی می‌شوند در صورت لزوم با حکم از دادستانی برخورد کند.

وی اظهار کرد: این اتفاق باعث می‌شود که برخوردها صورت بگیرد و کل کارخانه‌ها تعطیل نشود و به نوعی برای تعطیلی کارخانه‌های آلاینده محدودیت داشته باشیم.

کد خبر 538834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.