شب رویایی بارسلونا/ پیش بینی تاریخی یوهان کرویف در خصوص مسی

با دریافت هفتمین توپ طلا توسط مسی، حالا همه یاد جمله تاریخی یوهان کرویف فقید درباره این بازیکن آرژانتینی افتادند. ضمن اینکه باشگاه بارسلونا هم در جشن تولد ۱۲۲ سالگی خود، ّشب رویایی را پشت سر گذاشت

به گزارش خبرنگار ایمنا، بامداد امروز در جشن و مراسم بهترین‌های سال ۲۰۲۱ فوتبال جهان که توسط نشریه فرانسوی فرانس فوتبال در سالن دو شاتلیه پاریس برگزار شد؛ لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی و سابق باشگاه بارسلونا هفتمین توپ طلا خود را کسب کرد.

این اتفاق در حالی رخ داد که امتیاز پنج نفر نهایی توپ طلا به شکل زیر شد

۱ - لیونل مسی ۶۱۳ امتیاز
۲ - لواندوفسکی ۵۸۰ امتیاز
۳ - جورجینیو ۴۶۰ امتیاز
۴ - بنزما ۲۳۹ امتیاز
۵ - کانته ۱۸۶ امتیاز

بیشترین بازیکنانی که در تاریخ برنده توپ طلا شده اند، بازیکن‌های آلمانی - بازیکنان پرتغالی - بازیکنان هلندی هستند، اما لیونل مسی با فتح هفتمین توپ طلا، به تنهایی بالاتر از آنها قرار گرفت.

برخی‌ها با قاطعیت می‌گفتند که توپ طلا باید به لواندوفسکی برسد و با دلیل درخشش فوق العاده در دو سال اخیر و عدم اهدای توپ طلا در سال ۲۰۲۰ این جایزه باید به او داده می‌شد. موضوعی که در مراسم بامداد امروز هم لئو به آن اشاره کرد و ضمن تشکر از لوا بابت رقابت سخت، گفت: توپ طلای سال پیش باید به روبرت برسد او مستحق دریافت آن است‌.

در همین حال، "اولویه مینارد" خبرنگار نشریه اکیپ فرانسه توضیحات جالبی برای مخلفان مسی ارائه داده، او گفت: «معیار توپ طلا دستاوردهای فردی، عناوین تیمی، اخلاق ورزشی و انضباط و موفقیت در مسیر حرفه‌ای به طور کلی است و مسی به همه این چهار معیار دست یافت و به همین دلیل استحقاق توپ طلا را دارد.»

"اریک بلان" دیگر خبرنگار اکیپ هم اظهار کرد: «مسی لیاقت توپ طلا را دارد چون کوپا آمریکا، کوپا دل ری و جایزه بهترین گلزن لیگ را برد و یک فصل کامل بارسلونا را به دوش کشید و از همه مهمتر تمام روزنامه نگاران فوتبالی به او رأی دادند.»

در مراسم بامداد امروز، شب تاریخی برای تیم فوتبال بارسلونا رقم خورد، این باشگاه که درست در جشن ۱۲۲ سالگی خود قرار داشت، توسط پدری در بخش آقایان، جایزه بهترین بازیکن زیر ۲۱ سال را کسب کرد، در بخش بانوان هم الکسیا پوتیاس توپ طلا و یا همان عنوان بهترین بازیکن سال را دریافت کرد. ضمن اینکه بردن هفتمین توپ طلا توسط لیونل مسی که بخشی از عملکردش در فصل با بارسلونا بوده این شب را رویایی تر هم کرد. پس تاریخ ۲۱ نوامبر ۲۰۲۱ هرگز از یاد آبی اناری‌ها نخواهد رفت و در دل تاریخ ثبت می‌شود.

البته جالب است بدانید، برای اولین بار از سال ۲۰۰۹، برنده توپ طلا از تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید نبود. درست است که مسی فاتح این عنوان شده، اما او حالا دیگر بازیکن تیم فوتبال پاری سن ژرمن فرانسه است.

البته باید مصاحبه تاریخی یوهان کرویف فقید هم اشاره شود. او سال ۲۰۱۲ و درست در آستانه توپ طلای چهارم توسط مسی، گفته بود: «مسی برای دنیای فوتبال همانند یک گنج است. او برای کودکان در سراسر جهان یک الگو محسوب می‌شود. او بازیکنی خواهد بود که در طول تاریخ با ۵، ۶ و یا هفت توپ طلا جادوانه می‌شود. او غیر قابل مقایسه و از دنیای دیگری است.»

کد خبر 538819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.