بزرگسالان بریتانیایی باید دز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کنند

مشاوران بهداشتی دولت بریتانیا اعلام کرده‌اند که همه بزرگسالان باید به منظور مقابله با گونه اومیکرون ویروس کرونا دز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مشاوران بهداشتی دولت بریتانیا می‌گویند که همه افراد بالای ۱۸ سال باید دز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کنند تا خطر بروز موج احتمالی ناشی از شیوع گونه اومیکرون ویروس کرونا کاهش پیدا کند. اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که حداقل فاصله بین دز دوم و دز تقویت کننده واکسن کرونا باید به سه ماه کاهش پیدا کند. این دز از واکسن کرونا باید طبق آسیب‌پذیری افراد جامعه اولویت بندی شود.

به گفته متخصصان، افرادی که سیستم ایمنی بسیار ضعیفی دارد باید چهارمین دز واکسن کرونا را نیز تزریق کنند، این افراد در حال حاضر سه دز واکسن کرونا دریافت می‌کنند. کودکان ۱۲ تا ۱۵ سال نیز باید سه ماه پس از تزریق دز اول واکسن کرونا، دز دوم را دریافت کنند تا ایمنی لازم در برابر بیماری کووید -۱۹ را کسب کنند.

شواهد اولیه ارائه شده نشان می‌دهد که با شیوع گونه جدید اومیکرون احتمال ابتلای مجدد به بیماری کووید -۱۹ وجود دارد، حتی ممکن است افراد واکسینه شده نیز به این گونه آلوده شوند. بنابراین لازم است افراد دز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کنند تا آنتی بادی لازم در بدن آن‌ها تولید شود و تأثیر گونه جدید ویروس کرونا را تا حد ممکن خنثی کند.

قوانین جدیدی در زمینه لزوم استفاده از ماسک و قوانین قرنطینه به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از امروز ۳۰ نوامبر در بریتانیا اجرایی می‌شود. تا کنون ۱۱ مورد ابتلاء به گونه اومیکرون در بریتانیا شناسایی شده است، مقامات بهداشتی اعلام کرده‌اند که دو مورد اخیر یافت شده مرتبط با سفر به جنوب آفریقا است.

کد خبر 538814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.