شیشه جلو خودروهای ولوو به نمایشگر واقعیت افزوده تبدیل می‌شود

به نظر می‌رسد که شرکت ولوو قصد دارد شیشه جلو خودروهای خود را به نمایشگر واقعیت افزوده تبدیل کند تا اطلاعات مفید را هنگام رانندگی در اختیار رانندگان قرار دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت ولوو و استارتاپی به نام Spectratics همکاری خود را به منظور ارائه فناوری جدیدی که شیشه جلو خودرو را به نمایشگر HUD هوشمند تبدیل می‌کند آغاز کرده‌اند. در ابتدا نمایشگرهای HUD برای نمایش دادن جزئیات مهم مانند سرعت، ارتفاع و دیگر اطلاعات در هواپیماهای نظامی طراحی شده بودند، اما در حال حاضر در دیگر وسایل نقلیه از جمله خودروها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شرکت ولوو قصد دارد با استفاده از این فناوری شیشه جلو خودرو را به نمایشگر واقعیت افزوده تبدیل کند تا با رانندگان به صورت تعاملی ارتباط برقرار کند و اطلاعات مفید و مورد نیاز را در اختیار آن‌ها قرار دهد. برای نمونه، نمایشگر HUD می‌تواند اطلاعاتی مانند هشدار خطرهای احتمالی یا نزدیک شدن بیش از حد به خودروهای دیگر را به اطلاع رانندگان برساند.

به نظر می‌رسد که میدان دید وسیع نمایشگرهای HUD باعث می‌شود حس فاصله واقعی به رانندگان القا شود، اشیا مجازی بر محیط واقعی که شیشه جلو خودرو است نمایش داده می‌شوند. فناوری ذکر شده هنوز در مراحل اولیه توسعه قرار دارد، اما مورد توجه شرکت‌های بزرگ فناوری مانند هواوی یا ولوو قرار گرفته است.

کد خبر 538786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.