آیا اختیار برخورد با ناهنجاری‌های اخلاقی و فرهنگی به وزارت ارشاد واگذار می‌شود؟

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون به زودی جلسه‌ای با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و مسئولان وزارتخانه‌ها برای ساماندهی موضوع ناهنجاری‌های اخلاقی و فرهنگی تشکیل و این موضوع را با جدیت دنبال خواهد کرد.

علی خضریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نشست روز گذشته کمیسیون اصل نود، اظهار کرد: این جلسه با حضور مسئولان ارشد نیروی انتظامی از جمله رئیس پلیس امنیت و پلیس اجتماعی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس دادسرای فرهنگ و رسانه، نمایندگان صدا و سیما و سایر بخش‌های مرتبط برای بررسی مشکلات اجتماعی و فرهنگی و ناهنجاری‌های اخلاقی تشکیل شد.

وی افزود: با توجه به آثار اجتماعی مخرب این پدیده و تأثیرات آن بر خانواده‌ها و جامعه و گزارش‌های سازمان‌ها و نهادهای اجتماعی در این خصوص و نظرسنجی‌های صورت گرفته در باره آن، این دغدغه وجود دارد که شرایط فعلی می‌تواند منجر به آسیب‌های آتی شود، لذا این موضوع در کمیسیون با دقت و جدیت دنبال خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این جلسه وزیر فرهنگ و ارشاد و رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور خواستار بازگردانی اختیارات این حوزه به وزارت ارشاد شدند که پیش‌تر در سال ۸۷ و ۸۸ به وزارت کشور محول شده بود؛ همچنین در این جلسه تاکید شد در صورت وقوع این اتفاق این دستگاه با همکاری مجلس، تمام مسئولیت در حوزه ناهنجاری‌های اخلاقی و فرهنگی را برعهده می‌گیرد.

خضریان در خصوص دیگر مصوبات این جلسه، عنوان کرد: مقرر شد که قوانین موجود و تکالیفی که برای دستگاه‌های مختلف تعیین شده بررسی شود و بر اساس ارزیابی‌های ما و گزارش‌های دریافتی، مسئله رفع ضعف‌های موجود با جدیدت پیگیری و نتیجه آن به کمیسیون اعلام شود.

وی ادامه داد: از آن جایی که بحث ناهنجاری‌های اخلاقی یک موضوع ملی است، لازم است دستگاه‌های مختلف با هماهنگی با یکدیگر موضوع را پیگیری کنند، اما متأسفانه این هماهنگی در سال‌های اخیر وجود نداشته است، لذا تصمیم گرفتیم در جلسات آتی با دعوت از چندین وزارتخانه ذیربط و سایر دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط این موضوع را با جدیت پیگیری و عملکرد آنها در جلسه‌ای مورد بررسی قرار دهیم.

کد خبر 538783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.