خودروی سنگین آتش نشانی؛ نیاز مبرم شهر بن

مسئول واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بن گفت: این شهر به یک خودروی سنگین با ظرفیت مخزن آب هفت هزار لیتری نیاز مبرم دارد.

سعید امانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهر بن دارای یک ایستگاه آتش نشانی به عنوان مرکز شهرستان بن است.

وی افزود: این آتش نشانی از نظر موقعیت جغرافیایی در مسیر پنج جاده مواصلاتی بن - داران، بن - شهرکرد، بن - یان چشمه - سد زاینده رود، بن- بابا پیر احمد و بن - قوچان و نزدیکی به روستاهای حاشیه زاینده رود قرار دارد که با درخواست‌های متعدد کمک و امداد روبرو می‌شود زیرا مسافت آتش نشانی شهرهایی مثل سامان با این جاده‌ها و روستاها بیشتر، اما آتش نشانی بن به این مسیرها نزدیک‌تر است.

مسئول واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بن با بیان اینکه آتش نشانی بن دارای دو خودروی سبک بوده که یک مورد از آنها به صورت امانت از مدیریت بحران استان در اختیار شهرداری قرار گرفته و ظرفیت مخزن آب هر کدام از آنها ۷۰۰ لیتر است، گفت: به یک خودروی سنگین با ظرفیت مخزن آب هفت‌هزار لیتر، نیاز مبرم داریم زیرا برای آبگیری خودروهای فعلی، باید چندین مرتبه به شهر بن بازگردیم.

وی ادامه داد: روستاهای لارک، شیخ شبان، حیدری، تومانک، آزادگان، پهنا، بارده، هرچگان، کاکلک، پیربلوط، و شهرهای وردنجان، نافچ و یان چشمه از آتش نشانی بن درخواست کمک دارند که همین امر ضرورت وجود خودروی سنگین در آتش نشانی شهر بن را نشان می‌دهد.

امانی با بیان اینکه خودروهای سبک آتش نشانی امکان عبور از جوی و کانال‌های در مسیر را ندارد اما خودروی سنگین این قابلیت دارد، گفت: در حال حاضر اضافه کردن پمپ آبکش به خودروهای موجود جایگزین یک خودروی سنگین شده، اما این اقدام نیز جوابگو نبوده زیرا استاندارد نیست و تنها برای امدادرسانی به مردم و اینکه آب بیشتری را تأمین کنیم، انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه اطفای حریق مزارع شهرها و روستاهای بن نیز با این ایستگاه آتش نشانی انجام می‌شود، اظهار کرد: سازمان شهرداری و مدیریت بحران استان می‌توانند برای تأمین خودروی سنگین به شهرداری بن کمک کنند.

مسئول واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بن با بیان اینکه وجود نردبان بلند مرتبه با توجه به گسترش ساختمان‌های چندین طبقه در شهر بن هم از دیگر ضروریات است، تصریح کرد: بن مرکز شهرستان بن و در مسیر جاده‌های مواصلاتی است که درخواست کمک زیادی دریافت می‌کند، لذا وجود این نردبان می‌تواند منجر به نجات جان یک فرد در حوادث احتمالی باشد.

کد خبر 538761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.