صدور اولین مجوز و پروانه ساخت اراضی ۹۰ هکتاری گردو در آینده نزدیک

شهردار اراک گفت: اولین مجوز و پروانه ساخت اراضی ۹۰ هکتاری گردو، به زودی صادر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا کریمی در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهر اراک در خصوص تعیین تکلیف اراضی ۹۰ هکتاری گردو، اظهار کرد: هفته گذشته در جلسه با نمایندگان مالکان ۹۰ هکتاری گردو، موضوع این اراضی مورد بررسی قرار گرفت؛ بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی کشور که طرح خاصی برای این اراضی دارد، مالکان را موظف کرده برای تملک و اجرای این طرح، ۶۵ درصد اراضی را به شهرداری واگذار کنند.

وی افزود: تاکنون برای ۷۳ پلاک از اراضی ۹۰ هکتاری گردو با شهرداری توافق شده است که ۶۵ درصد از این اراضی به شهرداری واگذار شود و ۳۵ درصد باقی‌مانده سهم مالک باشد، لذا با قبول این موضوع توسط مالکان، به زودی اولین مجوز و پروانه ساخت اراضی ۹۰ هکتاری گردو صادر می‌شود.

شهردار اراک در خصوص پروژه تقاطع غیر همسطح صیدی نیز، گفت: طی جلسه‌ای با مدیران شرکت آذر آب و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، مشکل بلوک‌های فلزی عرشه راست‌گرد پروژه رفع و طبق قولی که به شهروندان داده بودیم، عملیات حمل بلوک‌ها به محل پروژه، روز گذشته هفتم آذرماه انجام شد که امیدواریم تا اردیبهشت ماه سال آینده شاهد بهره برداری کامل از این پروژه باشیم.

کریمی در خصوص پروژه سردار مقاومت اظهار امیدواری کرد: با مساعد بودن شرایط جوی تا پایان آذرماه سال جاری، شاهد بهره‌برداری از زیرگذر پروژه سردار مقاومت خواهیم بود.

وی در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: از آنجا که نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی مورد تاکید شورا و شهرداری است، لذا در حال پیگیری برای اخذ وام ۶۰ میلیارد تومانی از بانک‌ها برای نوسازی اتوبوس‌ها و اخذ وام ۱۰۰ میلیون تومانی مختص به رانندگان تاکسی‌های فرسوده برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر اراک هستیم.

کد خبر 538756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.