برگزاری مانور زلزله در شهر قدس

بیست و سومین مانور زلزله و ایمنی با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور و آمادگی در برابر زلزله در شرایط پاندمی» همزمان با سراسر کشور، در آموزشگاه دخترانه هدی کاووسیه شهر قدس برگزار شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قدس، بیست و سومین مانور زلزله و ایمنی با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور و آمادگی در برابر زلزله در شرایط پاندمی» با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و مسئولان آموزش و پرورش و با مشارکت نیروهای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری و اورژانس در مدرسه هدی کاووسیه برگزار شد.

هدف از اجرای این مانور، افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان در مورد زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر آن، آشنایی دانش‌آموزان با حوادث طبیعی و چگونگی مقابله با آن برای ایجاد آرامش روانی و کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله به وسیله ارتقای فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی بوده است.

این مانور با به صدا درآمدن زنگ زلزله و ایمنی به طور همزمان در سراسر کشور با دستورالعمل پناه‌گیری و خروج اضطراری ایمن، تخلیه مجروحین و مصدومین احتمالی، اطفای حریق و اسکان اضطراری برگزار شد.

بر این اساس، نیروهای سازمان آتش‌نشانی و اورژانس مطابق با سناریوی از پیش طراحی شده، پس از به صدا درآمدن زنگ زلزله وارد عمل شده و نسبت به امدادرسانی، اطفای حریق و انتقال مصدومان به مراکز درمانی اقدام کردند.

کد خبر 538747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.