تدوین برنامه جامع ساماندهی حاشیه شهر

شهردار مشهد در پاسخ به مطالبات مردمی در خصوص ساماندهی حاشیه شهر گفت: برای ساماندهی حاشیه شهر برنامه جامعی درحال تدوین است که امیدواریم ظرف دو ماه آینده به اتمام رسیده و پس از تصویب جزئیات آن اطلاع رسانی شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سیدعبدالله ارجائی در نشست با مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی، با اشاره به مطالبات مطرح شده از سوی اعضای این مجمع، افزود: یکی از سیاست‌های قطعی که اعلام و اعمال کرده ایم حمایت از سرمایه گذاری سالم است.

وی با بیان اینکه در این دوره به جد به دنبال توسعه متوازن و هویتی مشهد هستیم، اظهار کرد: یکی از موضوعات مرتبط با حمایت از سرمایه گذاری سالم ایجاد اشتغال است، زیرا بیشتر آسیب‌های اجتماعی ریشه در فقر دارد، بر همین اساس از سرمایه گذاری سالم داخلی، خارجی و ایجاد اشتغال محکم حمایت خواهیم کرد.

شهردار مشهد در خصوص فعالیت فرهنگسرای امر به معروف و نهی از منکر نیز تصریح کرد: این فرهنگسرا دارای اساسنامه است و مصوبه شورای شهر را نیز دارد و فعالان این حوزه می‌توانند از ظرفیت این فرهنگسرا استفاده کنند.

وی در پاسخ به یکی دیگر از مطالبات مطرح شده در این نشست پیرامون نامگذاری معابر به نام مبارک شهدا، گفت: به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته‌ایم و در هر جلسه شورای شهر حداقل یک یا دو معبر به نام شهدای گرانقدر نامگذاری می‌شود.

ارجائی در خصوص سیاست‌های فرهنگی ششمین دوره مدیریت شهری، اظهار کرد: ابتدای کار سیاست‌های فرهنگی را به صورت مکتوب ابلاغ کرده ایم، سیاست فرهنگی ما تسری صفات امام رضا (ع) به شهراست، اگر این فرهنگ نیست پس چیست؟ اگر سبک زندگی زائر، خادم مجاور فرهنگ نیست، پس چیست؟

وی ادامه داد: در مجموع سیاست فرهنگی ما به صورت مکتوب ابلاغ، در آلبوم بودجه آمده و برای آن زیرساخت تعریف شده است، همچنین در ۱۸ بند چرخش‌های تحول آفرین و در ۱۹ گذاره چشم اندازی نیز به صورت روشن بیان شده است.

شهردار مشهد در پاسخ به یکی دیگر از دغدغه‌های مطرح شده در خصوص مسجد محوری و تقویت جایگاه مسجد، تصریح کرد: سیاست قطعی ما مسجد محوری است و فرهنگسراها باید پشتیبان مساجد باشند؛ در سندی که به عنوان برنامه به شورای شهر در ابتدا ارائه داده‌ایم نیز بر مسجد محوری تاکید شده است.

توسعه ورزش بانوان سیاست ما است

وی به مطالبه بانوان در ارتباط با توسعه فضاهای ورزشی ویژه بانوان در نقاط مختلف شهر اشاره کرد و گفت: بارها اعلام کرده ایم که سیاست ما توسعه ورزش بانوان است و بر همین اساس تمامی بوستان‌های بالای پنج هکتار برای ورزش بانوان تجهیز و مناسب‌سازی خواهد شد.

ارجائی تصریح کرد: معنا ندارد که تنها در گوشه‌ای از شهر فضایی برای ورزش و نشاط بانوان اختصاص داده شود، فضاهای ورزشی باید به راحتی در دسترس بانوان قرار داشته باشد.

وی ادامه داد: موضوعی که به صورت ویژه در ضوابط بودجه ۱۴۰۱ شهرداری مشهد مورد توجه قرار گرفته، اولویت قراردادن نشاط و سلامت بانوان است و مصمم به توسعه زیرساخت‌ها برای استفاده بانوان هستیم؛ نمی‌توانیم توقع داشته باشیم بانوان سالم و با نشاط باشند اما زیرساخت‌های لازم را برای آن ایجاد نکرده باشیم.

شهردار مشهد در پاسخ به مطالبه توجه ویژه به دغدغه‌ها و بیانات مقام معظم رهبری در فعالیت‌های مدیریت شهری نیز اظهار کرد: منبع اصلی ما در تدوین برنامه کاری شورای ششم و شهرداری فرمایشات مقام معظم رهبری بوده است و بند بند وجود ما منبعث از فرمایشات حضرت آقا است که بسیار هم کاربردی است.

وی در خصوص برگزاری نشست‌های بیشتر با تشکل‌های مردمی، خاطرنشان کرد: در صفحه شخصی ام در اینستاگرام به صورت مستقیم با مردم در ارتباط هستم و روزانه ۲۰۰-۲۵۰ پیام را پاسخ گویی و پیگیری می‌کنم.

ارجائی گفت: مردم که نسبت به موضوعات شهر و مدیریت شهری دغدغه‌مند هستند، می‌توانند از طریق صفحه شخصی اینستاگرام در فضای مجازی اقدام کنند و بدانند که موضوعات را پیگیری خواهم کرد.

وی در پاسخ به مطالبات مطرح شده در خصوص حاشیه شهر نیز اظهار کرد: برای ساماندهی حاشیه شهر برنامه جامعی در حال تدوین است که امیدواریم ظرف دو ماه آینده تدوین آن به اتمام رسیده و پس از تصویب جزئیات آن اطلاع رسانی شود.

شهردار مشهد تصریح کرد: در زمینه حاشیه شهر استاندار و نماینده ولی فقیه همراهی و تاکید ویژه ای دارند، وزیر راه و شهرسازی نیز در دو جلسه‌ای که تا کنون در این خصوص برگزار کرده ایم، بسیار علاقه مند هستند که این کار را با همکاری هم به پیش ببریم، همچنین رئیس کمیته امداد کشور نیز در این ارتباط اعلام آمادگی کرده اند.

وی اظهار امیدواری کرد به سرعت این طرح جامع را که می‌تواند درصدی از مشکلات حاشیه شهر را البته نه با محوریت شهرداری، بلکه با محوریت دولت و کمک شهرداری و تمام دستگاه‌های ذی ربط حل کند، تدوین نهایی کنیم.

ارجائی در پاسخ به دغدغه‌ها در خصوص بازنگری طرح جامع شهر، خاطرنشان کرد: در دیداری که با وزیر راه و شهرسازی داشتیم، دستور بازنگری در طرح جامع را گرفته ایم و منتظر ابلاغ آن هستیم.

وی در پاسخ به مطالبات مطرح شده در ارتباط با امید بخشیدن به مردم نیز گفت: واقعیت این است که حال مردم خوب نیست و این دوره شیوع ویروس کرونا باعث شد که حتی نتوانند برای عزیزان از دست رفته شأن درست سوگواری کنند، درمجموع ما به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیاز به امید در جامعه داریم که باید در این مسیر به مدیریت شهری کمک کنید.

وی ادامه داد: در همین راستا المان‌های شهری را در نوروز امسال زیباتر و متفاوت‌تر از قبل خواهید دید و در این راستا از پیشنهادات استقبال خواهیم کرد.

کد خبر 538718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.