کتاب «شناسنامه لشکر ۷ ولی عصر (عج)» رونمایی شد

کتاب «شناسنامه لشکر ۷ ولی عصر (عج)» توسط انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر و وارد بازار نشر شد.

به گزارش ایمنا، شناسنامه‌های یگانی یکی دیگر از آثار مرجع مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس می‌باشد که به عملکرد یگان‌های شرکت‌کننده در عملیات‌های دفاع مقدس می‌پردازد و عملیات‌های آفندی و پدافندی آن یگان را موردبررسی قرار می‌دهد. همچنین سرنوشت یگان مربوطه بعد از جنگ تحمیلی از نکات مهمی است که در این نوع از کتاب‌ها به آن‌ها پرداخته شده است.

شناسنامه لشکر ۷ ولی‌عصر (عج) اولین شناسنامه یگانی است که توسط گروه مطالعات و جغرافیای نظامی این مرکز منتشر و در بازار نشر ارائه می‌گردد. به همین مناسبت با اکبر رستمی، مدیر گروه مطالعات و جغرافیای نظامی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و سردار عبدالمحمد کوچک نویسنده این اثر گفتگو شده است.

رونمایی از اولین شناسنامه یگانی

اکبر رستمی، مدیر گروه مطالعات و جغرافیای نظامی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، از انتشار شناسنامه لشکر ۷ ولی‌عصر (عج) به‌عنوان اولین شناسنامه از یگان‌ها خبر داد و گفت: انتشار شناسنامه یگان‌ها از سال ۱۳۹۳ در گروه مطالعات نظامی استارت خورده است و همزمان سه یگان در دستور کار قرار گرفت تا شناسنامه آن‌ها به‌صورت کتاب منتشر شود.

وی افزود: امروز شناسنامه لشکر ۷ ولی‌عصر (عج) به‌عنوان اولین یگانی است که به چاپ نهایی رسیده و از آن رونمایی می‌شود.

مدیر گروه مطالعات و جغرافیای نظامی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با بیان اینکه هر شناسنامه از سه بخش کلی تشکیل شده است، عنوان کرد: شناسنامه‌ها عملکرد یگان موردبررسی را در طول دوران دفاع مقدس از بدو تشکیل تا آخر جنگ را در سه بخش کلی موردبررسی و کنکاش قرار می‌دهند. بخش اول به شکل‌گیری یگان و زمینه‌های تشکیل آن می‌پردازد، دومین بخشی که در این شناسنامه‌ها به آن پرداخته می‌شود و مهم‌ترین بخش و بخش اعظمی از کار را شامل می‌شود، عملیات‌های آفندی است که آن یگان در طول دوران دفاع مقدس داشته است و سومین بخش، مأموریت‌های پدافندی آن یگان است.

وی وجه تمایز کارهای یگانی در شناسنامه‌ها را پرداختن به موضوع پدافند مطرح کرد و گفت: بحث پدافند یگان‌ها موضوعی است که کمتر در آثار مرکز حداقل در گروه مطالعات و جغرافیای نظامی پرداخته می‌شود ولی در شناسنامه‌ها به‌صورت روتین و ساختارمند به بحث پدافند یگان‌ها پرداخته می‌شود و این نکته مثبتی در کارهای یگانی ما است.

کد خبر 538713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.