بازگشت محدودیت‌ها به دانمارک

از امروز (دوشنبه ۲۹ نوامبر)، دانمارک به طور رسمی ارائه گذرنامه‌های COVID و الزامات ماسک صورت را مجدداً به اجرا گذاشت. با ثبت بیش از چهار هزار مورد جدید در کشور و مواجهه جهان با ظهور نوع جدید ویروس با نام "اومیکرون"، دولت امیدوار است که شیوع ویروس را کاهش دهد و از جامعه محافظت کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بر اساس بیانیه مطبوعاتی دولت، شهروندان برای دسترسی به مراکز تفریحی شبانه، رستوران‌های سرپوشیده، آرایشگاه‌ها، سالن‌های زیبایی، اسپا (استخرهای آب گرم) و سایر مشاغل مشابه باید گذرنامه معتبر COVID را ارائه دهند. علاوه بر این، افراد هنگام شرکت در اجتماعات سرپوشیده با بیش از ۱۰۰ نفر یا در اجتماعات خارج از منزل با بیش از ۱۰۰۰ نفر باید گذرنامه COVID را به همراه داشته باشند.

برای داشتن پاسپورت معتبر کووید، شهروندان باید به طور کامل واکسینه شده باشند یا اولین واکسن خود را در دو هفته گذشته دریافت کرده باشند. از طرف دیگر، باید آزمایش PCR منفی (با اعتبار ۷۲ ساعت) یا آزمایش سریع (معتبر برای ۴۸ ساعت) را داشته باشند. نکته مهم این است که قوانین ذکر شده فقط برای بزرگسالان و کودکان بالای ۱۵ سال اعمال می‌شود.

بازگشت محدودیت‌ها به دانمارک

همانطور که قبلاً ذکر شد، دانمارک همچنین استفاده از ماسک صورت را در چند مکان مانند فروشگاه‌های مواد غذایی، بازارهای سرپوشیده، فروشگاه‌های بزرگ، پاساژها و مکان‌های غذاخوری مجدداً اجباری کرده است.

سیمون کولروپ، وزیر تجارت و صنعت دانمارک، در اظهار نظر در مورد لزوم بازگرداندن اقدامات فوق گفته است: "در حال حاضر، مهم‌ترین وظیفه ما این است که وضع جامعه را در حالی که از یکدیگر مراقبت می‌کنیم، به حالت نرمال نگه داریم و با وجود اینکه اکنون قانون پوشیدن ماسک و به همراه داشتن گذرنامه کووید را وضع کردیم، جامعه هنوز وضعیت عادی خود را دارد. بنابراین، می‌توانیم به رستوران‌ها، سینماها یا کنسرت‌ها برویم و از فرصت‌های بسیاری که کسب‌وکارها در سراسر کشور ارائه می‌دهند لذت ببریم. البته، هنوز هم برای کسانی که بیشترین آسیب را از همه‌گیری کرونا متحمل شده‌اند، کمک‌های دولتی وجود دارد. "

کد خبر 538696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.