نامه اعتراضی قهرمانان جهان اسکیت  به وزیر ورزش و جوانان + عکس

جامعه اسکیت اصفهان با ارسال نامه ای خواستار رسیدگی وزیر ورزش و جوانان به دغدغه هایشان و تبعیض های صورت گرفته از سوی فدراسیون اسکیت شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اخیراً اساسنامه تأیید شده وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون‌ها ابلاغ شده و آنها ملزم به رعایت بندهای آنها هستند. در این اساسنامه برای هر فدراسیون کمیسیون ورزشکاران، مربیان و داوران هر رشته در نظر گرفته شده است تا این افراد بتوانند با حضور نماینده در آن دغدغه‌ها و مشکلات خود را مطرح و بر طرف نمایند. این در حالی است که در عین حال این کمیسیون‌ها نمایندگان خود را برای شرکت در مجامع فدراسیون‌ها که معمولاً سالانه برگزار می‌شود معرفی می‌نمایند. فدراسیون اسکیت که مشتمل بر هفت کمیته است. از کمیته‌های انفرادی که شامل اسکیت هنری، فری استایل، اسکیت سرعت هستند و همچنین کمیته‌های تیمی نیز در اسکیت هاکی، اسکی روی یخ و رول بال را شامل می‌شود.

حتی شنیده می‌شود در فدراسیون اسکیت بدون حضور داوران، بازیکنان و مربیان آئین نامه کمیسیون‌های مرتبط به آنها تصویب شده است. به طور مثال آئین نامه‌ای که برای کمیسیون ورزشکاران تدوین و تأیید شده بدون حضور ورزشکاران این رشته انجام شده و نارضایتی آنها را در پی داشته است.

نکته دیگر این است که با نگاهی به فدراسیون‌های جهانی اسکیت می‌توان به این مورد پی برد که فدراسیون‌هایی مثل اسکیت هاکی، آیس هاکی و رول بال نهادهایی مستقل برای اداره آنها وجود دارد اما در کشورمان و در فدراسیون اسکیت کمیسیون‌های ورزشکاران، مربیان و داوران آئین نامه‌های در خصوص سهمیه حضور انواع رشته‌های مختلف اسکیت وجود ندارد و می‌توانند تمام اعضای کمیسیون‌ها از یک نوع اسکیت باشند.

حتی در این خصوص اعضا کمیسیون ورزشکاران می‌توانند تنها از اسکیت هاکی باشند و دیگر زیر شاخه‌های تیمی و انفرادی نتوانسته اند رأی مجمع را تصاحب کنند که البته در این خصوص شائبه مهندسی انتخابات به وجود آمده است. حتی افراد ناراضی به این موضوع ادعا می‌کنند اسکیت هاکی تنها ۵ درصد جامعه آماری این رشته را اختصاص می‌دهد و بقیه مربوط به دیگر انواع شاخه‌های اسکیت است.

روزهای گذشته جامعه اسکیت اصفهان با ارسال نامه‌ای به وزارت ورزش خواستار تعیین سقف تعداد برای هر کمیته شدند. این یعنی به طور مثال اسکیت هاکی، آیس هاکی و دیگر انواع هاکی حداکثر سقف یک نماینده در بین کمیسیون‌های مربیان، ورزشکاران و داوران داشته باشد. گفتنی است این افراد دلیل ارسال این نامه به وزارت ورزش را عدم ارائه دغدغه‌هایشان از سوی نماینده‌های خود عنوان می‌کنند.

در ادامه نامه ارسال شده را مشاهده می‌کنید:

نامه اعتراضی جامعه اسکیت استان اصفهان به وزیر ورزش و جوانان + عکس

نامه اعتراضی جامعه اسکیت استان اصفهان به وزیر ورزش و جوانان + عکس

در پیوست این نامه نزدیک به ۱۵۰ نفر از ورزشکاران، مربیان و داوران رشته اسکیت نامه فوق را امضا کرده اند که در ادامه بخشی از آن را مشاهده می‌کنید:

نامه اعتراضی جامعه اسکیت استان اصفهان به وزیر ورزش و جوانان + عکس

کد خبر 538648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.