اجرای بیش از ۴۰ کیلومتر خط انتقال و توزیع پساب در منطقه ۱۲

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان گفت: در سه سال گذشته بیش از ۴۰ کیلومتر خط انتقال و توزیع پساب و هفت مخزن در سطح منطقه اجرا شده است.

علی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به موضوع توسعه پایدار و شهر زیست‌پذیر اظهار کرد: منطقه ۱۲ نزدیک به سه میلیون متر مربع فضای سبز دارد که در گذشته تأمین آب آبیاری این میزان از فضای سبز از طریق چاه‌های سطح منطقه صورت می‌گرفت.

وی افزود: با توجه به پدیده فرونشست و کاهش میزان آب دهی چاه‌ها و افزایش سختی آن، شهرداری مناطق دو و ۱۲ اقدام به خرید پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شاهین‌شهر کردند.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان ادامه داد: این پساب پس از یک مرحله تصفیه تکمیلی که با کاهش بار میکروبی پساب همراه است و همچنین تأمین استانداردهای محیط زیستی، برای فضای سبز مورد استفاده قرار گرفته و در چرخه تأمین آب فضای سبز قرار می‌گیرد.

باقری با بیان اینکه در سه سال گذشته بیش از ۴۰ کیلومتر خط انتقال و توزیع پساب و هفت مخزن در سطح منطقه اجرا شده است، تصریح کرد: به منظور تکمیل چرخه خط انتقال پساب، شهرداری منطقه ۱۲ با احداث مخزن یک‌هزار متر مکعبی در نزدیکی اتوبان معلم با اهداف ذخیره‌سازی پساب ورودی از تصفیه خانه‌های شاهین‌شهر و شمال شهر با اجرای خط دو و نیم کیلومتری انتقال پساب از تصفیه خانه شمال به این مخزن و تکمیل رینگ کامل برای تأمین آب پایدار برای فضای سبز حاشیه شهر اصفهان اقدام کرده است.

کد خبر 538638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.