مردم منتظر کاهش قیمت خودرو نباشند

کارشناس مسئول اقتصادی گفت : با وجود شرایط اقتصادی کشور، تورم، تحریم‌ها و نرخ دلار، این احتمال که قیمت خودروی داخلی کاهشی شود تقریباً ناممکن است. به این‌ ترتیب فعلاً مردم عادی جامعه در انتظار کاهش قیمت خودرو اعم از داخلی و خارجی نباشند.

محمدرضا شهنام پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: واردات خودرو اگر بر اساس گفته برخی از نمایندگان به طور محدود انجام گیرد، چگونه می‌تواند برای عموم مردم جامعه مفید واقع شود؟ قطعاً در صورت اجرایی شدن، همین میزان از خودروی وارداتی هم نصیب تعدادی از افراد خاص کشور خواهد شد.

وی تصریح کرد: از طرفی انحصار در واردات و از سویی هم رانت خودروی داخلی اجازه واردات بیشتر خودرو را نخواهد داد. بنابراین این اتفاق نه تنها تأثیری در بازار خودروی خارجی نمی‌گذارد بلکه بازار داخل را هم تغییری نخواهد داد.

شهنام پور توضیح داد: تعداد واردات در اندازه‌ای نیست که بتواند فضایی رقابتی در داخل به وجود آورد و بر قیمت و کیفیت خودروهای ایرانی مؤثر باشد.

وی افزود: ضمن آنکه با وجود شرایط اقتصادی کشور، تورم، تحریم‌ها و نرخ دلار، این احتمال که قیمت خودروی داخلی کاهشی شود تقریباً ناممکن است. به این ترتیب فعلاً مردم عادی جامعه در انتظار کاهش قیمت خودرو اعم از داخلی و خارجی نباشند.

کد خبر 538616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.