درختان نخل شاهین‌شهر لفاف‌پیچی می‌شود

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شاهین شهر گفت: نخل زینتی از جمله درختانی است که در طراحی فضای سبز نقش بسزایی دارد و به دلیل مقاومت کم در برابر برودت، نسبت به لفاف پیچی آن در فصل سرما اقدام کرده‌ایم.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری شاهین شهر، علی عرب اظهار کرد: هرساله به صورت سنتی برای حفظ درختان نخل زینتی در برابر سرما اقدام به ایجاد داربست فلزی در محیط پیرامونی درخت و نصب پلاستیک بر روی آن می‌شد که از سال گذشته با لفاف پیچی مریستم انتهایی درختان و ایجاد روکش پلاستیک بر روی آن سعی در کاهش خسارات ناشی از برودت هوا شده است.

وی افزود: با این اقدام علاوه بر رفع خطرات ناشی از نصب داربست فلزی با ارتفاع بالا در محیط پیرامونی درختان نخل زینتی، سالانه حدود یک میلیارد ریال صرفه‌جویی در نگهداری این درختان شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شاهین شهر خاطرنشان کرد: سازمان با بهره‌گیری از تجارب علمی و عملی کارشناسان همواره سعی در حفظ و نگهداری مطلوب فضای سبز کرده و در راستای مدیریت هزینه‌ها برای ایجاد فضای سبز پایدار، کاشت گونه‌های سازگار با اقلیم شاهین شهر را در دستور کار قرار داده است.

کد خبر 538596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.