امکان شارژ کیف شهروندی با تحویل پسماند خشک در سمنان

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان از اتمام عملیات تخلیه، پاکسازی و ضدعفونی کلیه مخازن پسماند خشک این شهر خبر داد و گفت: شهروندان می‌توانند پسماند خشک خود را با مراجعه به سایت www.siva.semnan.ir به صورت غیرحضوری به سفیران بازیافت تحویل داده و وجه نقد دریافت یا کیف شهروندی خود را شارژ کنند.

مجتبی اعوانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طبق مشاهدات کارشناسان سازمان و نمایندگان شرکت‌های خدماتی و ارائه گزارشات فراوان شهروندی از بوی بد و تأخیر در تخلیه مخازن پسماند خشک از سوی پیمانکار، سازمان مدیریت پسماند علاوه بر صدور اخطار کتبی، با تلاش بی وقفه نیروهای پاکبان هر ناحیه شهری و هماهنگی واحد نقلیه و ستاد ساماندهی پسماند خشک، طبق لیست نسبت به تخلیه، پاکسازی و ضدعفونی ۳۴۵ مخزن آبی رنگ ویژه پسماند خشک اقدام کرد.

وی تصریح کرد: توجه به جلب مشارکت شهروندان در مدیریت صحیح پسماند و نگهداری از اموال عمومی و رضایت شهروندان، پاکیزگی و نظافت عمومی همچنین محافظت از فعالان همیشه در صحنه مقابله با ویروس کرونا در روزهای سوز و سرما و در فصل پاییز و زمستان، از جمله وظایف سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان افزود: فرهنگ‌سازی و استفاده صحیح از تجهیزات و لوازم از ملزومات خدمات‌دهی بهینه است که علاوه بر حمایت و همکاری رسانه‌های جمعی و فضای مجازی، مشارکت ویژه شهروندان را می‌طلبد تا پسماند خشک را از تَر در مبدا، منزل و محل کار جداسازی کرده و پسماند تَر را رأس ساعت هشت شب پس از رطوبت‌گیری در سطل‌های مکانیزه یا درب منزل قرار داده و زباله‌های خشک خود را در مخازن آبی رنگ در کنار سطل‌های زباله قرار دهند.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان سمنانی می‌توانند پسماند خشک خود را از درب منزل و محل کار با مراجعه به سایت www.siva.semnan.ir به صورت غیرحضوری به سفیران بازیافت تحویل دهند و وجه نقد دریافت کرده یا کیف شهروندی خود را شارژ کنند.

اعوانی گفت: شهروندان می‌توانند با تفکیک زباله و تحویل آن به سامانه «سیوا» و غرفه‌های بازیافت و مخازن آبی رنگ در راستای حفظ بهداشت عمومی و تسریع در بازیافت اصولی یاری‌گر حافظان سلامت خود و دیگران باشند.

کد خبر 538591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.