آیا گونه اومیکرون خطرناک‌تر از دلتا است؟

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در بیانیه‌ای اعلام کرد که هنوز مشخص نیست گونه اومیکرون ویروس کرونا نسبت به گونه‌های دیگر از جمله دلتا خطرناک‌تر باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز یکشنبه اعلام کرد که اطلاعات کافی در زمینه میزان خطرناک بودن گونه اومیکرون ویروس کرونا در دسترس نیست که نشان دهد این گونه جدید از دلتا خطرناک‌تر است و آیا واکسن‌های تولید شده خطر آلوده شدن به این گونه جدید را کاهش می‌دهد یا خیر؟

هنوز مشخص نیست که میزان انتقال‌پذیری گونه اومیکرون بیشتر از گونه‌های دیگر از جمله دلتا است. البته افزایش قابل توجه تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ در مناطقی از آفریقای جنوبی ممکن است حاکی از قدرت سرایت‌پذیری بالای گونه اومیکرون باشد، البته متخصصان و محققان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا گونه اومیکرون باعث افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ شده است یا دلایل دیگر نیز در این زمینه دخیل بوده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اضافه کرد که هنوز مشخص نشده است که گونه اومیکرون ویروس کرونا باعث بروز نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن می‌شود یا خیر؟ اطلاعات اولیه ارائه شده نشان می‌دهد که تعداد افراد بستری شده در بیمارستان‌های آفریقای جنوبی افزایش پیدا کرده است و ممکن است دلیل آن افزایش تعداد مبتلایان به بیماری در نظر گرفته شود. محققان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا گونه جدید ویروس کرونا قادر است میزان تأثیرگذاری واکسن‌های تولید شده کرونا را کاهش دهد یا خیر؟

کد خبر 538587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.