آیا می‌توان با استفاده از تست PCR گونه اومیکرون را تشخیص داد؟

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که تست PCR برای تشخیص گونه اومیکرون ویروس کرونا موثر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان همواره در حال بررسی میزان تأثیر روش‌هایی برای تشخیص بیماری کووید -۱۹ به ویژه گونه‌های جدید ویروس کرونا هستند، سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز یکشنبه اعلام کرد که آزمایش PCR هنوز برای تشخیص گونه اومیکرون ویروس کرونا مؤثر است. اومیکرون پیش از این جز گونه‌های نگران کننده ویروس کرونا تقسیم‌بندی شده بود و به نظر می‌رسد که از گونه‌های آلفا، بتا و گاما قوی‌تر است.

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که تعداد افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ در بخش‌هایی از جنوب قاره آفریقا در حال افزایش است، متخصصان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا افزایش تعداد مبتلایان در این منطقه به دلیل پدیدار شدن گونه جهش یافته جدید اومیکرون است یا دلایل دیگر باعث بروز این اتفاق شده است. کشورهای زیادی در سراسر دنیا به دلیل نگرانی از شیوع گسترده گونه اومیکرون ویروس کرونا قوانین پیشگیرانه جدید و شدیدتری را اجرا کرده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که تا کنون اطلاعاتی در مورد شدت بیماری کووید -۱۹ ناشی از گونه اومیکرون ویروس کرونا در دسترس قرار نگرفته است که مشخص شود آیا فرد مبتلا به این گونه از علائم شدید و جدی بیماری کووید -۱۹ رنج می‌برند یا خیر؟ مشخص شدن میزان خطرناک بودن سویه اومیکرون ویروس کرونا ممکن است چندین روز یا حتی چندین هفته طول بکشد.

کد خبر 538570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.