ایجاد دنیایی زیباتر برای کودکان

رئیس اداره شهر دوستدار کودک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان از داوری آثار ارسالی در مسابقه نقاشی همساز، توسط اعضا شورای مشورتی کودک و نوجوان خبر داد.

اسماً سادات نکویی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: رویداد و مسابقه همساز همزمان با آغاز هفته ملی کودک در مهرماه ۱۴۰۰ با هدف افزایش تعاملات اجتماعی کودک و شکوفایی استعداد آنها و تحقق آرزوهای کودکانه آنها توسط اعضا شورای مشورتی کودک و نوجوان برنامه ریزی و اجرا شد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از بارزترین ابزار ارتباطی دنیای کودکان و بزرگسالان نقاشی است گفت: در رویداد همساز نیازها و آرزوهای کودکان در راستای حق شنیده شدن آنها به تصویر کشیده شده و در نهایت در دنیای واقعی به نام خودشان به صورت عروسک ثبت خواهد شد. بدین منظور هم آرزوهای کودکان تحقق پیدا کرده و هم در راستای ترویج بازی و تنوع عروسک با مشارکت خود کودکان و نوجوانان گام خواهیم برداشت.

دبیر شورای اجرایی شهر دوستدار کودک ادامه داد: از طرفی شنیده شدن، دیده شدن و احترام به کودکان از حقوق اولیه کودک است که در همین راستا داوری آثار همساز تمام و کمال و بدون هیچ گونه اعلام نظر به شورای مشورتی کودک و نوجوان شهر اصفهان سپرده شد.

نکویی خاطر نشان کرد: شورای مشورتی کودک و نوجوان متشکل از ۳۱ عضو فعال در حوزه‌های مختلف است. کودکان و نوجوانان از اصلی‌ترین بخش‌های فرآیند دوستدار کودک در توسعه پایدار شهری محسوب می‌شوند و احترام به استقلال کودک از مهمترین عامل انتخاب شورای مشورتی کودک و نوجوان به عنوان داوران رویداد همساز است.

وی تصریح کرد: تعداد آثار رسیده ۴۰۱ نقاشی است که در طی سه مرحله به صورت بی نام و کدبندی شده توسط شورای مشورتی کودک و نوجوان مورد ارزیابی قرار گرفت. مرحله اول به صورت مجازی و برخط و مرحله دوم و سوم به صورت حضوری در تاریخ ۲۷ آبانماه و ۴ آذرماه ۱۴۰۰ برگزار شد.

دبیر شورای اجرایی شهر دوستدار کودک اضافه کرد: در مرحله اول ۲۰۰ نقاشی و در مرحله دوم ۱۳۰ نقاشی و در نهایت پس از جمع بندی امتیازات در مرحله سوم ۱۰۰ نقاشی انتخاب شده که تمامی اثرها به نام خود پدیدآورندگان تبدیل به عروسک خواهد شد.

نکویی اظهار کرد: همچنین با توجه به اینکه رویکرد دبیرخانه شهر دوستدار کودک مشارکت گسترده کودکان در مدیریت و برنامه‌های شهری است، از همه شرکت کنندگان در رویداد تجلیل و علاوه بر گواهی حضور، جوایز ارزنده اهدا خواهد شد.

وی اضافه کرد: روند داوری کاملاً شفاف و بر اساس خواست شورای مشورتی کودک و نوجوان انجام گرفت که در نوع خود بسیار ارزشمند و شایسته تقدیر است.

دبیر شورای اجرایی شهر دوستدار کودک تاکید کرد: کودکان به عنوان شهروند فعال و مسئولیت پذیر در جهت بهبود و توانایی‌های مدیریتی، تجربه جدیدی را کسب کرده که این تجربه قطعاً در راستای تعامل آنان با مدیریت شهری تأثیر گذار خواهد بود.

نکویی ضمن تشکر از مشارکت همه کودکان و اعضا شورای مشورتی در رویداد همساز، گفت: هدف ما در دبیرخانه شهر دوستدار کودک ایجاد دنیایی زیباتر از روز قبل برای کودکان به دور از هر گونه شعار زدگی است.

کد خبر 538546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.