مسابقه عکس سردرهای قدیمی ری برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ری گفت: مسابقه عکس سردرهای تاریخی با هدف مستندنگاری معماری شهری برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران، نوروز تقی‌پور با اعلام این خبر گفت: این مسابقه با موضوع آیات قرآنی و اسماً متبرکه، کاشی کاری، آجرکاری و طراحی سردرهای قدیمی برگزار می‌‎شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ری بابیان اینکه این مسابقه در دو بخش عکس موبایلی و دوربین حرفه‌ای برگزار می‌شود، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند حداکثر پنج تصویر را تا تاریخ پنجم بهمن‌ماه به دبیرخانه مسابقه واقع در اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ری ارسال کنند.

مطالعات باستان شناسی انجام شده نشان می‌دهد که شهر باستانی ری با بیش از هشت هزار سال سابقه، یکی از بزرگ‌ترین مراکز تمدنی شناخته شده دنیا است. این شهر که اکنون آثار بازمانده آن در شش کیلومتری جنوب شرقی تهران به چشم می‌خورد از نظر قدمت با نینوا و بابل هم عهد بوده و از نظر عظمت، از مهم‌ترین بلاد سده‌های نخستین اسلامی به‌شمار می‌آمده است و باید به حق ری را مادر تهران دانست.

کد خبر 538545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.