وجود ۴۵ درصد بافت فرسوده زنگ خطر برای بندرعباس است

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: در زلزله اخیر با وجود بالای ۴۵ درصد بافت فرسوده معجزه خداوند متعال اتفاق افتاد و در شهر بندرعباس فقط تعداد کمی منازل در محلات بافت فرسوده آسیب دید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فاطمه جراره در نشست دوستی استاندار هرمزگان با رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه حق و حقوق متعلق به شهرداری اگر به درستی داده شود بسیاری از مشکلات را می‌توان کاهش داد، اظهار کرد: در حوزه شهری با مشکلاتی مواجه هستیم که امیدواریم با حمایت‌های استاندار این مشکلات مرتفع شود.

وی ادامه داد: طرح تفضیلی شهر بندرعباس یکی از مشکلات اصلی است که از سال ۱۳۶۹ به اتمام رسیده اما با گذشت ۳۰ سال برای اجرا به شهرداری‌ها ابلاغ نشده است و اگر در این مقطع اجرایی شود با توجه به اینکه تمام ظرفیت‌های شهر ساخته شده طرح تفضیلی کارایی لازم را نخواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: کمبود فضای سبز در شهر بندرعباس از دیگر مشکلات موجود است که سبب گله‌مندی مردم شده است و فضای سبز موجود استانداردهای لازم را ندارد، درخواست می‌شود زمین‌هایی که قرار است به عنوان فضای سبز اختصاص داده شود دارای آب لازم برای آبیاری باشد.

جراره با بیان اینکه یکی دیگر از دغدغه‌های مهم مردم شهر بندرعباس به عنوان یک مطالبه عمومی رها شدن پساب فاضلاب به دریا است که از طریق شورای چهارم برای رفع آن پیگیری شد، اضافه کرد: در زلزله اخیر با وجود داشتن بالای ۴۵ درصد بافت فرسوده معجزه خداوند متعال اتفاق افتاد و در شهر بندرعباس فقط تعداد کمی منازل در محلات بافت فرسوده آسیب دید. اگر بحث اسناد مالکیت این منازل انجام و پروانه ساختمانی آن‌ها صادر شود، افراد می‌توانند با دریافت تسهیلات منازل مقاومی را برای خود بسازند.

وی اظهار کرد: از استاندار هرمزگان درخواست داریم به ادارات و صنایع دستور دهد تا حق و حقوق متعلق به شهرداری‌ها به درستی داده شود، اگر مطالبات قانونی شهرداری‌ها اخذ شود می‌توان بسیاری از مشکلات را کاهش داد.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه اهالی محله سنگ‌کن شرقی از اینکه مدتی طولانی است که در شهر بندرعباس زندگی می‌کنند اما در محدوده شهری محسوب نمی‌شوند به شدت گله‌مند هستند گفت: درخواست می‌شود برای رفع این مشکل مهم چاره‌ای اندیشیده شود. لزوم واگذاری اراضی دولتی به مردم اهالی محله آیت‌الله غفاری، نایبند جنوبی، حسین آباد، سورو و بسیاری از محلات شهر بندرعباس که با این مشکل مواجه هستند از دیگر مواردی است که انتظار داریم استاندار دستور تسریع در انجام آن را صادر کند.

جراره اظهار کرد: هماهنگ بودن بین ادارات، سازمان‌ها و ارگان‌ها با شهرداری بندرعباس می‌تواند در اجرای هرچه بهتر پروژه‌ها مؤثر باشد و نبود همکاری آنها هزینه بیشتری را بر شهرداری به همراه خواهد داشت که از استاندار درخواست می‌شود این هماهنگی را نیز به وجود آورد.

وی ادامه داد: آموزش رکن اساسی در پیشبرد اهداف و توسعه شهری است که باید در استان هرمزگان و شهر بندرعباس بیشتر به آن پرداخته شود. همچنین ارتقای حوزه درمان از دیگر موارد مهم در استان و شهر بندرعباس است.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس‌ تصریح کرد: حریم ۶۰ متری دریا، بلاتکلیفی مشکلات ساحل نشین‌ها و همچنین اخذ سند مالکیت محلات بافت‌های فرسوده شهر بندرعباس که با گذشت ۴۳ سال از انقلاب زیبنده نیست که مردم دچار مشکل اسناد مالکیت باشند از موضوعات مهم دیگری است که انجام آن دستور استاندار هرمزگان را می‌خواهد.

‌وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آلایندگی صنایع غرب موجب گله‌مندی مردم شهر بندرعباس شده، پرداخت سهم واقعی عوارض ارزش افزوده صنایع غرب به شهرداری می‌تواند مشکلات را کاهش دهد و همچنین پرداخت سهم شهرداری از جرایم راهنمایی و رانندگی از دیگر درخواست‌های شورای اسلامی شهر بندرعباس است.

کد خبر 538533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.