فرهنگ تردد ایمن کودکان و دانش‌آموزان در جامعه نهادینه شود

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: کودکان و دانش‌آموزان آسیب پذیرترین قشر در هنگام بروز حوادث هستند و باید فرهنگ تردد ایمن آن‌ها در جامعه نهادینه شود.

به گزارش ایمنا، شیما زرآبادی پور با بررسی تصادفات سال‌های گذشته کودکان در این دو شهر و تحلیل این تصادفات، افزود: اجرای پویش‌هایی مانند پویش "سرعت ۳۰" از اقدامات مفید برای همراه کردن شهروندان در راستای حفاظت از جان کودکان شهر در برابر سوانح رانندگی در معابر درون شهری است.

وی افزود: هدف از این پویش، کاهش سرعت وسایل نقلیه تا حداکثر ۳۰ کیلومتر بر ساعت در معابر محدوده‌هایی همچون بوستان‌ها است که کودکان در آن تردد بیشتری دارند.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین تصریح کرد: فرهنگ‌سازی با کمک طرح عابر یار، اجرای طرح روشنایی گذرگاه‌های عابر پیاده و اصلاح روشنایی سواره‌روها با همکاری نهادهای مربوط برای بهبود روشنایی معابر، نصب تابلوهای محدودیت سرعت متغیر (وی. اس. آل) و تابلوهای ایمنی تردد کودکان در شهر و فرهنگ‌سازی برای استفاده از کلاه ایمنی و صندلی کودک بخشی از اقدامات صورت گرفته برای حفاظت از کودکان در معابر شهری است.

وی ایجاد جان‌پناه عابر پیاده و نصب پل هوایی، علامت‌گذاری معابر، مناسب‌سازی آنها و ایجاد گذرگاه‌های برجسته را بخش دیگری از این اقدامات نام برد و گفت: رعایت قوانین توسط عابر و کاهش سرعت وسیله نقلیه نقش مهمی در کاهش حوادث ترافیکی کودکان دارد.

زرآبادی پور همچنین بر اهمیت افزایش توجه، دقت و مراقبت والدین از کودکان هنگام تردد به شیوه‌های مختلف در سطح شهر اعم از پیاده، سوار بر خودرو یا با دوچرخه تاکید کرد.

منبع: فارس

کد خبر 538531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.