فرایند سرمایه‌گذاری در اهواز تسهیل می‌شود

سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اهواز گفت: با دستورالعمل جدید شهرداری فرایند سرمایه‌گذاری تسهیل و اعتماد سرمایه‌گذاران جلب می‌شود.

محمد سعید الماسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برای سرمایه‌گذاری یک سری قواعد دست و پا گیر و فرایندهای طولانی وجود داشت که سرمایه‌گذاران را دلسرد می‌کرد، اما اکنون این قواعد و فرآیندها بررسی و اصلاح شده است و در حال تکمیل و ارسال آن به صورت لایحه به شورای اسلامی شهر هستیم.

وی افزود: از آنجایی که پیش از این یک بوروکراسی سخت و مسیر و طولانی حداقل یک ساله برای سرمایه‌گذاری وجود داشت با تصویب شیوه‌نامه جدید و اصلاح شده توسط شورای اسلامی شهر کار برای حضور سرمایه‌گذار راحت‌تر و مسیر آن کوتاه‌تر می‌شود.

سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اهواز گفت: انعقاد یک تفاهم نامه برای ایجاد شهرک سلامت در اتوبان ارتش به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان توسط سرمایه گذار و امضای قرارداد ایجاد شبکه فیبرنوری به طول ۲۰۰ کیلومتر و ایجاد شهر هوشمند که خیابان اصلی اهواز را در بر می‌گیرد و درآمدزایی خوبی برای شهرداری دارد، از جمله اقدامات این سازمان در حوزه سرمایه‌گذاری است.

الماسی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون از قراردادهای منعقد شده نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان از طریق سرمایه‌گذاری در شهر اهواز جذب شده است و اگر پروژه‌ای مانند قطار شهری هم فعال شود این مبلغ به میزان ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: فرش قرمز شهرداری اهواز آماده حضور سرمایه گذاران استانی و کشوری است و این اطمینان را می‌دهم با حضور سرمایه گذاران و فضایی که برای آنها ایجاد می‌کنیم خود مُبلغ حضور سرمایه‌گذاران در اهواز باشد.

سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: زمینه حضور سرمایه‌گذاران را در شهر فراهم می‌کنیم تا بتوانیم فضای بی‌اعتمادی که از گذشته باقی مانده را از بین ببریم و شهر اهواز را سر و سامان دهیم.

الماسی توضیح داد: پیش از این در شهرداری تفاوتی میان پیمانکار و سرمایه‌گذار نبوده این در حالی است که پیمانکار با پول شهرداری کار می‌کند، اما سرمایه گذار بودجه در اختیار شهرداری قرار می‌دهد و این ترس وجود دارد که به سودآوری می‌رسد یا خیر، ما نگاه را به سرمایه‌گذار متفاوت کرده‌ایم تا بتوانیم از طریق اعتمادسازی، حضور آن‌ها را در شهرداری داشته باشیم.

کد خبر 538528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.