برخورد با حوزه بی در و پیکر زیبایی / پلمپ ۱۲ مرکز زیبایی و خدمات سرپایی

رئیس سازمان نظام پزشکی و رئیس شورای هماهنگی استان زنجان گفت: تنها یک درمانگاه تخصصی پوست، مو و زیبایی در استان زنجان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ محمد محرمی روز یکشنبه در نشست خبری با تاکید بر اینکه حوزه زیبایی حوزه بی در و پیکری است و متأسفانه آرایش گاه‌ها و مراکز غیر درمانی نیز به این بخش ورود پیدا کرده‌اند گفت: حتی مسئول صنف آرایشگران نیز توان مقابله با این افسار گسیختگی را ندارد و در پشت درهای بسته و در مطب‌های سرپایی اقدامات غیر اصولی زیادی به وقوع می‌پیوندد.

وی از پلمپ ۱۲ مرکز و آرایشگاه غیر مجاز خبر داد و افزود: در بحث دندان سازی نیز برخی بدون مجوز ورود پیدا کرده‌اند و ارائه خدمات درمانی بدون حضور پزشک مسجل شده و توسط تکنسین‌های معلوم الحال خدمات درمانی انجام می‌شود که برخورد قضائی صورت گرفته است.

رئیس سازمان نظام پزشکی و رئیس شورای هماهنگی استان زنجان در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا در مورد دفع زباله‌های بیمارستانی و برخورد با جرایم پزشکی در استان اضافه کرد: در هیأت‌های بدوی نماینده دادستان و یک نماینده از پزشکان حضور دارد و صدور رأی در اختیار نظام پزشکی نیست.

محرمی دفع زباله‌های پزشکی را از دغدغه‌های سازمان دانست و تشکیل کارگروهی به این منظور و کمیته دفع زباله‌های عفونی را در این راستا عنوان کرد.

این مسئول از انعقاد قرار داد با شرکت خصوصی برای دفع زباله‌های عفونی بیمارستانی خبر داد و اظهار کرد: تمامی مطب‌ها و مراکز درمانی به دستگاه زباله سوز مجهز هستند و عمدتاً بی خطر سازی شده و دفع می‌شوند.

محرمی از پزشکان به عنوان نجیب‌ترین قشر جامعه در پرداخت مالیات یاد کرد و بر وجود مشکلات اساسی در نسخ الکترونیکی تاکید کرد و لزوم حل این مشکلات را در بستر حاکمیتی ضروری دانست.

وی با اشاره به مناسب سازی ساختمان‌های پزشکان، افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته با شورای شهر قرار است یک شهر سلامت و یا دهکده سلامتی ایجاد شود.

کد خبر 538461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.