حداکثر سرعت در آمستردام ۳۰ کیلومتر در ساعت می‌شود

آمستردام قصد دارد حداکثر سرعت در شهر را در بسیاری از جاده‌ها به ۳۰ کیلومتر در ساعت محدود کند؛ این هدف بخشی از تلاش‌های کلی آمستردام برای بهبود ایمنی و کیفیت زندگی است و با اقدام گسترده‌تر در سطح اروپا که توسط کلان‌شهرهایی مانند پاریس، میلان یا هلسینکی تنظیم شده است، مطابقت دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پیشنهاد تغییر خط مشی از حمایت گسترده‌ای در میان اعضای شورای شهر برخوردار است، اما باید در ۲۳ دسامبر قبل از اجرایی شدن برای سال ۲۰۲۳ رأی‌گیری شود.

اگر شورای شهر تغییر سیاست پیشنهادی را در دسامبر امسال تصویب کند، ممکن است به زودی محدودیت‌های سرعت پایین برای بسیاری از جاده‌های آمستردام نیز اعمال شود.

این تغییر شامل کاهش سرعت مجاز به ۳۰ کیلومتر در ساعت (در مقایسه با ۵۰ کیلومتر در ساعت) خواهد بود که در ۲۷۰ کیلومتر از ۵۰۰ کیلومتر جاده که در حال حاضر از سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت برخوردار است، اعمال می‌شود.

حداکثر سرعت در آمستردام ۳۰ کیلومتر در ساعت می‌شود

برای حمل و نقل عمومی و خدمات اضطراری که مجاز به رانندگی با حداکثر ۵۰ کیلومتر در ساعت در برخی مسیرها است، استثناهایی وجود خواهد داشت. برای مثال اپراتورهای این بخش می‌توانند با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت در خطوط حمل و نقل عمومی جداگانه حرکت کنند.

تا زمانی که محدودیت‌های جدید اعمال شود، شهر موظف است جاده‌ها را با علائم و خطوط جدید تطبیق دهد و یک کمپین ارتباطی و آگاهی‌رسان برای آماده سازی شهروندان آماده کند.

مقامات شهر همچنین گزارش داده‌اند خیابان‌هایی که در محدوده‌های این طرح قرار گرفته کاملاً مشخص و با مشورت مردم انتخاب شده است. تعیین این خیابان‌ها منجر به ترسیم مجدد نقشه سرعت شهر شده است.

طرح جدید همچنین میزان آلودگی صوتی در شهر را کاهش می‌دهد؛ اگبرت دی وریس، مدیر ترافیک شهرداری، معتقد است که می‌توان میزان ترافیک در مراکز اصلی شهر را نیز کاهش داد، زیرا مردم به جای رانندگی، دوچرخه سواری یا حمل و نقل عمومی را انتخاب می‌کنند.

حداکثر سرعت در آمستردام ۳۰ کیلومتر در ساعت می‌شود

بنا بر اعلام شهرداری سرعت نقش مهمی در تصادفات جدی در جاده‌های آمستردام دارد؛ در سال گذشته به طور متوسط هر هفته ۱۵ تصادف رانندگی تنها در آمستردام رخ می‌دهد که به طور متوسط هر ماه باعث یک مرگ می‌شود.

کد خبر 538400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.