شورا اولین طرح خود را تصویب کرد/ ۹۶ مصوبه در کارنامه چندماهه شورای ششم اصفهان

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طرح دبیرخانه فرهنگی زاینده رود، نخستین طرحی که در شورا در کنار سایر لوایح به پیشنهاد تعدادی از اعضای شورا یک فوریت آن هفته گذشته تصویب شد و امروز به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در نوزدهمین جلسه علنی شورا لزوم حفظ و حراست از بافت تاریخی اصفهان برای استفاده مؤثر در حوزه گردشگری و موضوع زاینده رود و اتفاقات اخیر مسئله مطرح شده در نطق رئیس و اعضای شورا بود، اظهار کرد: زاینده رود یک مسئله ملی است بنابراین باید در چهارچوب‌های مصوب و در کوتاه مدت با نگاه ملی حل شود.

وی با بیان اینکه با توجه به زیرساخت‌های فناوری موجود و ایده‌های مدیریت شهری برای حرکت به سمت شهر هوشمند، باید تفاهم نامه‌ای سه جانبه میان شورا، شهرداری و مخابرات شکل بگیرد، افزود: شورا در این جلسه علنی میزبان مدیرکل مخابرات استان و نمایندگان شهرداری بود و پیشنهاداتی در خصوص تأکیدات شورا در حوزه فراهم آوردن زمینه‌های شهر هوشمند ارائه شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لایحه تخفیف ۵۰ درصدی جابجایی درختان، ادامه داد: شورا با تصویب این تخفیف به دنبال ایجاد انگیزه برای جابجایی درختان است تا سرانه فضای سبز کاهش پیدا نکند و بتوانیم در توسعه آن گام‌های جدی برداریم.

وی با بیان اینکه شورای ششم تا کنون ۹۶ مصوبه داشته است، افزود: طرح دبیرخانه فرهنگی زاینده رود، نخستین طرحی که در شورا در کنار سایر لوایح به پیشنهاد تعدادی از اعضای شورا یک فوریت آن هفته گذشته تصویب شد و امروز با نگاه به مسئله آموزش، هماهنگی، اقناع و پیگیری مصوبات قانونی حوضه زاینده رود به تصویب رسید.

صالحی با بیان اینکه شهرداری موظف است در مدت یک ماه طرح را اجرا کند، افزود: طرح دبیرخانه فرهنگی زاینده رود، یک گام جدی برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی مطالبه گری زاینده رود است چرا که از نظر بسیاری از کارشناسان، کشاورزان، مدیران کل حوزه آب و اساتید دانشگاه، پرداختن به حوزه رسانه‌ای برای مقابله با بحران آب در اصفهان و فلات مرکزی یکی از سه مسئله اصلی است.

کد خبر 538395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.