ضرورت مطالعه سفره‌های آب زیر زمینی و جاهای جذبی در کاشان

شهردار کاشان گفت: در حوزه آب و کشاورزی ضرورت مطالعه سفره‌های آب زیر زمینی و جاهای جذبی مشهود است و باید مطالعات عمیقی در این زمینه صورت بگیرد تا برنامه‌ریزی دقیق انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن بخشنده امنیه امروز _یکشنبه هفتم آذرماه_ در بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر کاشان که با دستور کار بررسی مشکلات حوزه کشاورزی ازجمله حفظ باغات و ساماندهی ساخت و سازهای غیر مجاز برگزار شد، فرهنگ سازی و ترویج مدیریت در مصرف آب را همچنان جهت تغییر نگاه شهروند و ساختاری شهروندی دیپلماتیک الزام آور دانست.

وی با اشاره به هرز رفتن روان آب‌ها، تصریح کرد: ساختار سد سازی را بر روی کانالهای آبی از جمله دیگر برنامه‌های مسئولان شهری دانست تا بهترین بهره وری از نزولات و قنوات صورت گیرد.

شهردار کاشان با بیان اینکه شهرداری ارگانی دولتی نیست افزود: با این نگاه که شهرداری باید خود تأمین هزینه کند باید راهکاری ارائه شود تا از ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری شود.

در این جلسه «علی هاشمی» رئیس شورای اسلامی شهر کاشان نیز اظهار کرد: در موقعیت حساس کنونی کشور و با توجه به ضرورت امنیت غذایی باید با تشکیل کار گروه تخصصی کشاورزی به حفظ باغات مبادرت ورزید.

وی افزود: باید مدیریت کرد تا با توجه به کم آبی منطقه آب قنوات و چاه‌های موجود در منطقه هرز نرفته و بهترین بهره وری را داشته باشد.

در ادامه «حمیدرضا عرب بیگی» نایب رئیس شورای اسلامی شهر کاشان گفت: ساخت و سازهای زیادی درون شهر در حال ساخت است که متأسفانه هیچ‌گونه نظارت و پیشگیری از آن صورت نمی‌گیرد در حالی که در برخورد اولیه اگر مدیریت شهری قاطعانه وارد عمل شود، دیگر شاهد این ساخت‌های بی رویه و غیر مجاز نخواهیم بود

کد خبر 538340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.