قدرت سرایت‌پذیری کرونای اومیکرون چقدر است؟

متخصصان معتقدند که میزان سرایت گونه اومیکرون ویروس کرونا ۵۰۰ درصد بیشتر از گونه دلتا است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که سنبله پروتئین ویروس کرونا در سویه جدید دارای ۳۲ جهش است، بنابراین ممکن است میزان تأثیرگذاری واکسن‌های تولید شده کرونا را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. با وجود اینکه سازمان جهانی بهداشت (WHO) هنوز جزئیاتی در مورد میزان انتقال‌پذیری گونه اومیکرون ویروس کرونا ارائه نکرده است، اما گروهی از متخصصان بیماری‌های عفونی معتقد هستند که میزان سرایت آن ۵۰۰ درصد بیشتر از گونه دلتا است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های در اروپا بر اساس ارزیابی‌های انجام شده هشدار داد که میزان خطر گونه اومیکرون ویروس کرونا بسیار بالا است. به نظر می‌رسد که خطر ابتلاء به این گونه از ویروس کرونا حتی پس از دریافت واکسن‌های کرونا نیز وجود دارد. سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز روز جمعه حرف یونانی اومیکرون را به سویه جدید ویروس کرونا که در آفریقای جنوبی شناسایی شده بود اختصاص داد و آن را نگران کننده اعلام کرد.

این سازمان هنوز اطلاعاتی در مورد میزان سرایت این گونه از ویروس کرونا و مقاومت آن در برابر واکسن‌های تولید شده ارائه نکرده است، اما در حال انجام بررسی‌های لازم است. با توجه به سرعت بالای شیوع گونه اومیکرون ویروس کرونا کشورهای مختلف تدابیری علیه رفت آمد به کشورهای جنوب آفریقا اتخاذ کرده‌اند.

کد خبر 538331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.