تجهیز و مناسب‌سازی زیرساخت‌های شهری مشهد برای معلولان

معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد گفت: باید زیرساخت‌های شهری را به گونه ای طراحی کرد که مورد استفاده عموم شهروندان باشد، بنابراین باید وسایل نقلیه عمومی، فضاهای عمومی، ادارات، پیاده راه ها و... برای دسترسی افراد دارای معلولیت تجهیز شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا حسین نژاد اظهار کرد: اعتقاد ما بر این بوده که شهر مشهد متعلق به همه مردم است و نباید بین افراد جامعه تبعیض قائل شویم.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های شهری باید به گونه‌ای طراحی شود که مورد استفاده عموم شهروندان قرار گیرد، بنابراین باید وسایل نقلیه عمومی، فضاهای عمومی، ادارات، پیاده راه‌ها و… برای دسترسی افراد دارای معلولیت تجهیز شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد تصریح کرد: در پروانه ساختمان‌هایی که جنبه عمومی داشته، اما مالک خصوصی دارد، قید مناسب‌سازی و ایجاد شرایط برای دسترسی افراد دارای معلولیت را لحاظ کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه برای ساختمان‌های اداری نیز به صورت ۱۰۰ درصد این تجهیزات وجود دارد و پایان‌کار آنها منوط بر بحث ایجاد رمپ و شرایط برای افراد دارای معلولیت است، تاکید کرد: همواره اقدامی که با مشارکت مردم و زمینه‌ساز یک نهضت عمومی باشد، به خوبی پیش خواهد رفت.

کد خبر 538326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.