شورا در انتصابات دخالتی ندارد/ شهردار تهران پای انتصاباتش بایستد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای شهر در انتصابات در شهرداری دخالتی نمی‌کند، اما شهردار هم پای انتصاباتش بایستد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران با اشاره به رویدادهای تاریخی پیش رو اظهار کرد: هفتم آذر روز نیروی دریایی است و در چنین روزی نیروی دریایی صدام در خلیج فارس منهدم شد و این روز را به ارتش جمهوری اسلامی و پرسنل نیروی دریایی تبریک می‌گوئیم. انشاالله نیروی دریایی توانمند ما همیشه این قدرت را برای خود حفظ کند.

وی در ادامه با اشاره به هشتم آذر ماه روز همبستگی با مردم فلسطین گفت: فردا نیز روز همبستگی با مردم فلسطین است. همبستگی ملت، دولت و مردم با مردم فلسطین یک همبستگی استراتژیک قدیمی و ریشه‌دار است و سال‌ها قبل از پیروزی انقلاب این همبستگی وجود داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مردم ما در سال‌هایی که اسرائیل شکل گرفت آماده بودند که در حمایت از فلسطین و جنگ در کنار فلسطینی‌ها باشند، اما نظام سلطنتی آن زمان مخالف بود، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حضرت امام (ره) موضع گیری بسیار صریح و شجاعانه‌ای در این زمینه داشته است که سبب شد جایگاه ایران و فلسطین بسیار نزدیک‌تر شود؛ ما نیز همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام می‌کنیم و امیدواریم هرچه سریع‌تر به پیروزی نهایی دست یابند و به سرزمین اصلی خود بازگردند.

چمران در حاشیه جلسه علنی هم در خصوص جزئیات جلسه هم‌اندیشی اعضای شورا گفت: در این جلسات موضوعات مختلفی بررسی و اعضا در رابطه با آن مشورت می‌کنند، اما تصمیم‌گیری و رأی‌گیری در این جلسات صورت نمی‌گیرد و اگر می‌خواستیم تصمیمات آن را اعلام کنیم، جلسه هم‌اندیشی برگزار نمی‌کردیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا اعضای شورا در دیدار با رئیس جمهوری، او را همراهی نکردند، گفت: نمی‌دانم این موضوع را باید از خودشان بپرسید و اصلاً در جریان این دیدار نبودم. شهردار باید در این رابطه پاسخ دهد و شورا نیز اگر لازم باشد، دیدارهایش را با نهادهای مسئول انجام می‌دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حاشیه انتصابات در شهرداری گفت: این حق شهردار است که تصمیم بگیرد و باید پای انتصاباتش هم بایستد، ما دخالتی در انتصابات نمی‌کنیم و تنها بر عملکرد نظارت داریم و هر جا عملکردها اشتباه باشد ورود می‌کنیم.

چمران در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اینکه شهردار تهران اعلام کرده بازدیدهایی با سران قوا خواهد داشت که در این دیدارها اعضای شورا هم او را همراهی خواهند کرد، گفت: اعضای شورا خودشان در خصوص دیدارهایشان تصمیم می‌گیرند و در صورت نیاز جلسات مورد نیاز را برگزار می‌کنند.

کد خبر 538314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.