اثربخشی واکسن کرونا در برابر سویه اومیکرون چقدر است؟

شرکت دارویی آسترازنکا قصد دارد میزان اثربخشی واکسن و داروی تولید شده خود را در برابر گونه اومیکرون ویروس کرونا ارزیابی کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گونه اومیکرون ویروس کرونا که برای اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد، به سرعت در این کشور در حال انتشار است؛ بنابراین باعث ایجاد موجی از نگرانی در سراسر دنیا شده است و برای پیشگیری از گسترش آن بسیاری از کشورها آفریقای جنوبی را در لیست قرمز خود قرار داده است. جهش‌های بسیار زیاد این گونه از ویروس کرونا آن را به خطرناک‌ترین گونه کووید -۱۹ تبدیل کرده است.

شرکت‌هایی مانند آسترازنکا تصمیم گرفتند میزان اثربخشی واکسن و داروی کووید -۱۹ را در برابر گونه جدید ارزیابی کنند. شرکت آسترازنکا یک واکسن با میزان اثربخشی ۸۴ درصد برای مقابله با ویروس کرونا تولید کرده است. علاوه بر این، بر داروی ضد کرونای جدید با ترکیبی از آنتی بادی‌ها نیز کار می‌کند. شرکت آسترازنکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که همانند دیگر گونه‌های ویروس کرونا در حال بررسی بیشتر گونه B.1.1.529 هستیم تا تأثیر واکسن بر آن را ارزیابی کنیم.

آسترازنکا ترکیبی از آنتی بادی‌ها را توسعه داده است که قادر است در جلوگیری از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ و درمان بیماری مؤثر واقع شود. بدین ترتیب، محققان شرکت آسترازنکا اعلام کرده‌اند که اثر طولانی مدت ترکیب آنتی بادی AZD7442 را در برابر گونه‌های جدید بررسی می‌کنیم و از آنجایی که این ترکیب شامل دو آنتی بادی مهم با فعالیت‌های مختلف و تکمیل کننده در برابر ویروس است امیدواریم که اثربخشی خود را حفظ کند.

کد خبر 538311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.