رئیسی: اولویت ما همکاری با کشورهای منطقه است

رئیس جمهور گفت: ما نسبت به همکاری‌ با کشورهای همسایه و کشورهای منطقه اولویت قائل هستیم و معتقدیم این همکاری‌ها می‌تواند در جهت ارتقای مناسبات اقتصادی در منطقه بسیار موثر واقع شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، سید ابراهیم رئیسی شنبه شب -ششم آذرماه- پیش از عزیمت به ترکمنستان به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) درباره اهداف این سفر، اظهار کرد: این اجلاس با شعار «همراه هم باشیم برای آینده بهتر و آینده پیش‌رو» به ریاست ترکمنستان برگزار خواهد شد و اقدامات انجام شده در سازمان اکو مورد بررسی قرار گرفته و تصمیماتی برای توسعه همکاری‌ها برای آینده اتخاذ خواهد شد.

وی با تأکید بر اولویت توسعه همکاری‌های منطقه‌ای با کشورهای همسایه، اظهار داشت: معتقدیم ارتقا همکاری‌ها و مناسبات اقتصادی به نفع کشورهای منطقه است.

رئیس جمهور تأکید کرد: سیاست ارتباط با همسایگان از محورها و اولویت‌هایی است که همواره در جهت رشد و ارتقا آن برنامه داشته و حرکت خواهیم کرد. در جریان این سفر همچنین دیدارهای دو جانبه‌ای با کشورهای شرکت‌کننده انجام خواهد گرفت.

رئیسی دیدار و گفت‌وگو با رئیس جمهور و مسئولین عالیرتبه ترکمنستان را از دیگر برنامه‌های سفر خود به این کشور دانست و گفت: ایران و ترکمنستان از ارتباطات همسایگی برخوردار هستند و در زمینه موضوعات مهمی از جمله گاز، ترانزیت و تبادلات تجاری بحث و گفت‌وگو خواهیم کرد.

کد خبر 538246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.