مذاکره آبی اناری ها با سیتیزن ها برای رد و بدل کردن بازیکن!

سران تیم فوتبال بارسلونا برای مذاکره با منچستر سیتی جهت جذب تورس و استرلینگ و البته جا به جایی بازیکن طی سفری به منچستر رفتند و برگشتند

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال بارسلونا که به لحاظ مالی شرایط جالبی ندارد، این روزها سخت در تلاش است تا بازیکنان با کیفیتی را به ترکیبش اضافه کند تا هم خواسته‌های سرمربی جدیدشان ژاوی را برطرف کند و هم بتواند با تیم‌های بزرگ رقابت کند.

سران آبی اناری چند وقتی هست که ژاوی را به عنوان سرمربی خود انتخاب کرده اند، اما خوب می‌دانند که اگر می‌خواهند او نتیجه بگیرد، باید تیم را تقویت کنند، در غیر این صورت بارسلونا امیدی به درخشش در اروپا ندارد.

کاتالان‌ها چند وقتی است که با سران منچسترسیتی به صورت مداوم در تماس هستند و حتی هیئتی متشکل از متئو آله‌مانی و فران ریوتیر از بارسلون به شهر منچستر رفته است. آنها ابتدا قصد داشتند استرلینگ را جذب کنند اما سینیزن‌ها اجازه جدایی به صورت قرضی در ژانویه را نخواهد داد.

سیتی نمی‌خواهد با دادن استرلینگ، بارسلونا را تقویت کند زیرا احتمال رویارویی با آنها در دور بعدی لیگ قهرمانان اروپا وجود دارد. گواردیولا هم او را بازیکن مهمی در اندیشه‌های تاکتیکی خود و ترکیب تیمش می‌داند. آبی‌ها تنها با قیمت ۸۰ میلیون یورو به استرلینگ اجازه خروج می‌دهند.

سپس خبر آمد که هیئت اعزامی، به سراغ جذب تورس که زیر نظر پپ بسیار کم بازی می‌کند، رفته اند و اتفاقاً خود بازیکن هم واقعاً مشتاق انتقال به بارسلونا است، تا چالش جدیدی را در دوران فوتبالش زیر نظر ژاوی با انتقال به نیوکمپ تجربه کند؛ مخصوصاً اینکه او اسپانیایی است و فضای فوتبال اسپانیا و لالیگا را هم به خوبی می‌شناسد.

البته این را باید در نظر داشت که بارسا پولی ندارد اما تلاش می‌کند مقداری پول برای به خدمت گرفتن این بازیکن جمع کند. تورس به اندازه کافی در سیتی خوشحال است اما می‌خواهد تایم بیشتری بازی کند. ایده این است که او بازیکن فیکس و شماره "۹" بارسا باشد. انتظار می‌رود سیتی یک مهاجم جذب کند"

یک نکته عجیب به نظر می‌رسد، اینکه چرا بارسا با وجود شرایط مالی خود همچنان با بازیکنان گران قیمت در ارتباط است؟ اما قطعاً تورس در صورت امکان این انتقال را می‌پذیرد، همچنین باید گفت که او در سیتی ناامید نیست، اما از ایده فیکس بودن برای بارسا خوشش می‌آید.

با توجه به اینکه تورس دوست دارد از لیگ برتر فوتبال انگلیس برود؛ ممکن است این انتقال انجام شود اما اگر او پیشنهاد بارسلونا را رد می‌کرد، بعید به نظر می‌رسید که مدیران سیتی خروج او را در نظر می‌گرفتند، اما با توجه به وضعیت فعلی، این یک راه بسیار رضایت‌بخش برای هر دو طرف خواهد بود. بارسلونا هیچ پولی ندارد، باید دید توافقی بین دو باشگاه صورت می‌گیرد یا خیر.

از خبرها می‌توان دریافت که بارسلونا و منچسترسیتی بسیار نزدیک به توافق بر سر انتقال فران تورس با مبلغی حدود ۵۰ میلیون یورو هستند. با توجه به بندهای موجود در قرارداد او با سیتی، والنسیا باشگاه قبلی تورس هم ۱۰ درصد از این مبلغ را دریافت خواهد کرد.

توافقات کامل با این بازیکن انجام شده و اکنون فران پس از یک سال و نیم، فاصله‌ای تا برگشت به لالیگا ندارد. چیزی که این بازیکن را متقاعد کرده تا پا به نیوکمپ بگذارد، اطمینان مطلقی است که بارسا به او داده تا رهبر جدید خط حمله‌ی آن‌ها شود و شرطی برای آینده این باشگاه باشد.

قرار است طی چند روز آینده این عملیات بسته شود تا فران تورس از ژانویه برای بارسا بازی کند. دوشنبه آینده به عنوان روز کلیدی برای تعیین توافق کلی بین باشگاه‌ها تعیین شده است. حضور او در کنار سایر جوانان آبی اناری، نوید بخش روزهای روشن برای بارسلونا و هواداران این تیم است.

البته ژاوی در خط حمله و هافبک خودش، جوانانی مثل فاتی، پدری، نیکو، گاوی و دیونگ را در اختیار دارد که سال‌های سال می‌توانند بارسا را بیمه کنند، ولی مهندس اسپانیایی باید طریقه بازی گرفتن از جوانان و ستاره‌ها را بلد باشد تا به نتیجه مطلوب که همان "موفقیت" است، دست پیدا کند.

در کنار خرید تورس که احتمالاً به زودی رسماً اعلام می‌شود، باید دید شرایط جذب استرلینگ که ژاوی عاشق او برای استفاده در پست وینگر است به کجا می‌رسد. البته که جدا از خریدها؛ مدرسه فوتبال بارسلونا لاماسیا هم می‌تواند یک مرجع خوب برای کاتالان‌ها باشد.

جالب است بدانید که رسانه‌ها نوشته اند سیتی در ازای دادن تورس به بارسا نیکو هافبک جوان آبی اناری‌ها را می‌خواهد ولی کاتالان‌ها حتی حاضر اند از شر دمبله که سال آینده بازیکن آزاد خواهد بود؛ خلاص شوند. این در حالی است که متئو آله‌مانی و فران ریوتیر، بعد از ظهر امروز بعد از مذاکره با سیتی برای فران تورس، بدون خبری از توافق، از منچستر به بارسلونا بازگشته اند.

کد خبر 538237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.