جلوگیری از تردد خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی در مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: از تردد خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی در مشهد جلوگیری می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر خودروهای سطح شهر مشهد، اظهار کرد: در راستای حفظ سلامت زائران و مجاوران امام رئوف (ع)، با شروع فصل سرما و کاهش کیفیت هوا، مدیریت شهری با همراهی معاونت اجتماعی، پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب خراسان رضوی از تردد خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی در مشهد جلوگیری می‌کند.

وی افزود: در همین راستا روزانه ۸ اکیپ گشت ساماندهی و مدیریت آلاینده‌های زیست محیطی با عنوان "سمام" در سطح شهر به صورت فعال حضور دارند تا از تردد خودروهای دودزا ممانعت کنند.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۷۵۰۰ خودروی دودزا در این کلان‌شهر شناسایی شده، که آمارها نشان می‌دهد، بالغ بر ۵۲ درصد آنها شامل خودروهایی است که فاقد معاینه فنی بوده‌اند که پس از رفع نقص مشکل دودزایی آنها نیز برطرف شده است.

یعقوبی ادامه داد: با توجه به اینکه دود خودرو، یکی از مهمترین عوامل آلودگی هوا است و می‌تواند هشدار بزرگی برای سلامت خودرو باشد؛ به همین منظور رانندگان باید با سرویس‌های به موقع و همچنین رسیدگی منظم، خودروی خود را همیشه در حالت سالم و استاندارد نگاه دارند.

وی تصریح کرد: به منظور تأمین سلامت عمومی جامعه، از تمامی شهروندان تقاضا می‌شود همکاری لازم را به‌عمل آورده و در صورت مشاهده هر نوع خودروی دودزا با سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری تماس گرفته و موارد را اعلام کنند.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد خاطرنشان کرد: با هدف افزایش فعالیت‌های مراقبتی، تدابیری برای فعالیت پروژه‌های عمرانی نیز اتخاذ شده است و طی روزهای اخیر دستورالعمل کاهش یا جلوگیری از فعالیت‌های عمرانی تشدیدکننده آلودگی هوا توسط اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد تدوین و به کارفرمایان پروژه‌های مذکور ابلاغ شده است.

کد خبر 538214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.