اعتراض شدید جامعه کشتی به مهندسی شدن انتخابات کمیسیون ورزشکاران

کشتی‌گیران عضو کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک در اعتراض به مهندسی شدن انتخابات در نخستین نشست این کمیته شرکت نخواهند کرد.

به گزارش ایمنا، پس از برگزاری انتخابات کمسیون ورزشکاران حسن یزدانی دارنده مدال‌های طلا و نقره المپیک و طلا، نقره و برنز جهان در کشتی آزاد و محمدرضا گرایی دارنده مدال‌های طلای المپیک و جهان در کشتی فرنگی با رأی ورزشکاران واجد شرایط به‌عنوان عضو کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک انتخاب شدند.

بر این اساس ۱۵ نماینده کمیسیون ورزشکاران با رأی ورزشکاران واجد شرایط و از طریق انتخابات به‌عضویت کمیسیون درآمدند و چهار نفر دیگر با انتصاب سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک عضو این کمیسیون شدند. (هادی ساعی قهرمان المپیکی کشورمان در کمیسیون ورزشکاران شورای المپیک آسیا، به صورت خودکار تا زمانی که عضو کمیسیون ورزشکاران OCA باشد، همچنان عضو کمیسیون ورزشکاران خواهد بود که با حضور وی جمع نفرات به ۲۰ نفر می‌رسد.)

این در حالی است که جایگاه کشتی ایران در میادین جهانی، المپیک و بازی‌های آسیایی کاملاً مشخص بوده و افتخارات این رشته ورزشی در چند ماه گذشته، بارها باعث شادی دل مردم شده و پیام تبریک مسؤولان عالی‌رتبه نظام به‌ویژه مقام معظم رهبری را به همراه داشته است.

جامعه کشتی کشور نسبت به انتصابات رئیس کمیته ملی المپیک اعتراض شدید خود را ابراز و اعلام کرد که با توجه به جایگاه کشتی کشور دست کم باید یک نماینده از قهرمانان کشتی در این انتصابات قرار داده می‌شد.

بر این اساس حسن یزدانی و محمدرضا گرایی نمایندگان منتخب کشتی فردا (یکشنبه) در اولین نشست این کمیسیون حاضر نخواهند شد و فدراسیون کشتی اعتراض خود را به این انتخابات مهندسی شده به طور رسمی به کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اعلام خواهد کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 538211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.