زباله‌سوز ساری ۹۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

شهردار ساری با بیان اینکه تکمیل زباله سوز ساری ۹۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت:در حال حاضر از بخش تأمین تجهیزات نیروگاه ۱۲.۵ درصد باقی مانده و مابقی نیز در حال نصب است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جواد طالبی امروز _شنبه ششم آذرماه_ در بازدید معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور از نیروگاه زباله سوز ساری با اشاره به برخی مشکلات حقوقی موجود در نوع قرارداد پیشین، اظهار کرد: متأسفانه به دلیل مشکلاتی که در نوع قرارداد وجود داشت با یک وقفه دو ساله در اجرای پروژه مواجه شدیم که اخیراً این مشکل با ورود و پیگیری مستمر معاونت امور عمرانی استانداری و فرماندار ساری با ارائه راهکارهای جدید و همچنین ورود سازمان بسیج سازندگی استان مازندران برطرف شد.

وی افزود: در حال حاضر از بخش تأمین تجهیزات نیروگاه ۱۲.۵ درصد باقی مانده و مابقی نیز در حال نصب است، البته تجهیزات لازم نیز خریداری شده و منتظر اجرای بخش ابنیه هستیم. برای تکمیل بخش ابنیه نیروگاه نیز به حدود ۹۴ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز داریم.

شهردار ساری تصریح کرد: خوشبختانه دولت در ادامه حمایت‌هایی که از این پروژه داشت، تخصیص ۶۵ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ را تصویب کرد که از این مبلغ، پرداخت ۳۰ میلیارد تومان تاکنون قطعی شده و ۱۵ میلیارد تومان در قالب اوراق مشارکت سال ۱۴۰۳ بوده و ۱۵ میلیارد تومان دیگر نیز قرار است در هفته پیش رو به صورت نقدی پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر اعتبار در نظر گرفته شده تصویب شود و این حمایت‌ها ادامه داشته باشد این قول را می‌دهیم که نیروگاه را بر اساس برنامه زمان بندی مصوب به بهره‌برداری برسانیم.

طالبی با بیان اینکه با تکمیل این نیروگاه ۴۵۰ تنی که شامل سه خط ۱۵۰ تنی است، علاوه بر این که مشکل زباله‌های ساری و شهرهای اطراف حل می‌شود، شهرداری ساری نیز به منبع درآمدی پایداری دست خواهد یافت، خواستار توجه سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت کشور به طرح بی خطر سازی زباله‌های عفونی و امحاء در نیروگاه زباله‌سوز ساری اشاره کرد و گفت: طرحی توسط شهرداری ساری تهیه شده که بر اساس آن در همین محوطه نیروگاه تجهیزات امحاء زباله‌های عفونی که توسط بیمارستان‌ها بی‌خطرسازی شده‌اند را نیز نصب کنیم تا در صورتی که بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی نتوانستند زباله‌های عفونی بی‌خطر شده را امحاء کنند، این اقدام مهم در این واحد این اقدام انجام شود.

به گزارش ایمنا، در این بازدید «علی سلاجقه» معاون رئیس‌جمهور در جریان آخرین وضعیت ساخت نیروگاه قرار گرفت و ضمن تأکید بر ضرورت افزایش تعامل بین دستگاه‌های مرتبط در استان برای هر چه زودتر به بهره‌برداری رسیدن این طرح، وعده داد که در دیدار با وزیر کشور پیگیر تخصیص اعتبارات دولتی مصوب برای این پروژه و کمک بیشتر به ساخت نیروگاه در چارچوب اساسنامه‌های مالی و اعتباری شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که اعتباراتی برای تکمیل این پروژه از سوی دولت در نظر گرفته شده، روز یکشنبه از وزیر کشور پیگیر سرعت دادن به روند تخصیص اعتبارات مصوب برای نیروگاه زباله‌سوز خواهیم شد، البته «وحیدی» نیز خوشبختانه به شکل ویژه در مسائل مربوط به محیط زیست جدی و پای کار است.

همچنین، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از تعامل و همکاری دکتر جمالی نژاد و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در موضوع پروژه نیروگاه زباله سوز قدردانی کرد.

کد خبر 538207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.