افتتاح همزمان ۳ واحد آموزشی در شهرستان مبارکه

سه واحد آموزشی شامل هنرستان سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، مدرسه امام سجاد (ع) و مدرسه کاردانش آفرینش امروز به طور همزمان در شهرستان مبارکه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحمد میرپور سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان در مراسم افتتاح این پروژه‌ها، با گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: در شهرستان مبارکه حدود ۲۱ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز در حدود ۹۰۰ کلاس درس و ۱۴۴ فضای آموزشی تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در طرح تخریب و بازسازی با پیگیری مجلس شورای اسلامی، افزود: در این طرح ۷۵ کلاس درس را در شهرستان مبارکه تحویل داده‌ایم و ۱۰ کلاس نیز در حال انجام است و بیش از ۵۵ درصد تخریب و بازسازی فضای آموزشی در شهرستان انجام شده است.

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان به استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس اشاره کرد و ادامه داد: تا پایان سال مالی ۹۹ یعنی تیرماه ۱۴۰۰، حدود ۷۰۵ کلاس درس در شهرستان استانداردسازی شده است که بالغ بر ۶۱ درصد از کلاس‌های درس در شهرستان و نزدیک به عدد میانگین استان است.

وی با بیان اینکه بالغ بر شش میلیارد تومان اعتبار در سال ۱۴۰۰ در شهرستان مبارکه عملیاتی شده که بر اساس نقدینگی که در اختیار قرار می‌گیرد تخصیص خواهد یافت، گفت: ۱۴ پروژه با زیربنای ۱۵ هزار و ۶۶۳ متر مربع و حدود ۶۱ کلاس درس در حال فعالیت است که از این تعداد عملیات تکمیلی سه پروژه ورزشی توسط اداره کل نوسازی مدارس استان در دست اجرا است.

میرپور با اشاره به به اینکه منتظر ابلاغ اعتبارات ملی برای تکمیل سیستم گرمایشی مدارس هستیم، خاطرنشان کرد: عملیات قیر رایگان برای آموزش و پرورش ابلاغ شده و در حال برگزاری فرایند مناقصه هستیم تا بر اساس نیاز شهرستان، عملیات آسفالت و ایزوگام مدارس را انجام دهیم.

وی در مورد خرید تجهیزات هنرستان‌ها، گفت: سیاست سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش توجه به هنرستان‌ها است که خوشبختانه در شهرستان مبارکه مدنظر قرار گرفته و در این شهرستان صنعتی نیازمند هنرستان هستیم. برای عملیات تعمیر و تجهیز مدارس از محل اعتبارات استانی در شهرستان و شورای برنامه‌ریزی مصوب و به ما ابلاغ شده است که منتظر تخصیص از سوی سازمان برنامه هستیم تا فعالیت را در سطح شهرستان انجام دهیم.

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان اظهار کرد: سه پروژه مدرسه‌سازی در شهرستان مبارکه با پنج هزار و ۱۳۳ متر مربع و حدود ۲۴ کلاس درس و با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سطح شهرستان عملیاتی شده است.

وی با اشاره به محدودیت اعتبارات اداره کل نوسازی مدارس استان، گفت: خیرین تعهد خود را در پروژه‌های مدرسه سازی ایفا می‌کنند اما متأسفانه به دلیل محدودیت اعتبارات دولتی نمی‌توانیم پروژه‌ها را در زمان مقرر خودش افتتاح کنیم. قطعاً با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی و وضعیت اقتصادی کشور و تحریم‌های ظالمانه مشکلاتی داریم که خیرین می‌توانند به صورت گروهی در اجرای پروژه‌های مدرسه سازی به ما یاری کنند.

محمد اعتدادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز با اشاره به اینکه در حوزه آموزش و پرورش با کمبود نیرو مواجه هستیم، گفت: متأسفانه سال‌ها است با این مشکل مواجه هستیم و بیش از ۱۳ هزار نفر کمبود نیرو در ابتدای مهرماه داریم.

وی با اشاره به مهاجرت پذیری استان و درصد بالای بازنشستگی معلمان، افزود: سالانه حدود شش هزار و ۲۰۰ نفر مشمول بازنشستگی می‌شوند که از آنها درخواست استمرار خدمت کردیم اما چهار هزار و ۵۰۰ نفر بازنشسته شدند که این حجم بازنشستگی و افزایش جمعیت دانش‌آموز، استان را با چالش کمبود نیرو مواجه کرده، شهرستان مبارکه نیز با کمبود نیرو مواجه بود اما خوشبختانه با تلاش‌هایی که انجام شد از ابتدای مهر هیچ کلاس درسی بدون معلم نبود.

اعتدادی با اشاره به اینکه مدارس از ابتدای آذرماه به صورت حضوری بازگشایی شد و نباید مدرسه‌ای داشته باشیم که صرفاً فعالیت آموزشی آن از طریق فضای مجازی دنبال شود، گفت: فضای مجازی آسیب‌هایی داشت اگرچه با شیوع کرونا چاره‌ای جز استفاده از این فضا نداشتیم، اما از ابتدای آذرماه همه مدارس باید برنامه حضوری داشته باشند. برنامه‌ریزی حضور دانش آموزان نیز به صورت گروه بندی و در اختیار مدیر و شورای مدرسه است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۴ درصد از دانش آموزان استان و صد در صد فرهنگیانی که در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند واکسن کرونا تزریق کرده‌اند، گفت: دانش آموزانی که تاکنون واکسن تزریق نکرده‌اند در طرح شهدای سلامت در محل مدرسه واکسینه خواهند شد تا به تزریق صددرصدی واکسن در بین دانش آموزان برسیم.

همچنین صالحی نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی آرزو کرد دانش آموزانی که در این هنرستان مشغول به تحصیل می‌شوند، منش و شیوه فاطمی داشته باشند و گفت: این مهم محقق نمی‌شود مگر اینکه تمام ابعاد زندگی این بانوی بزرگوار از جمله شخصیت علمی ایشان به نسل جوان نشان داده شود.

هدایت فرماندار شهرستان مبارکه نیز اظهار کرد: امیدواریم افتتاح پروژه‌های مدرسه سازی منشأ رشد برای دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور شود، هرچند به شهرستان مبارکه به عنوان یک شهرستان برخوردار نگاه می‌شود اما در خیلی جاها کمبود دارد، به ویژه در روستاهای شهرستان مشکلاتی داریم.

به گزارش ایمنا، مدرسه سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با تأمین اعتبار از سوی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان و با زیربنای آموزشی دو هزار و ۶۰۴ متر مربع، متراژ زمین چهار هزار و ۵۶۵ متر مربع، متراژ محوطه سازی سه هزار و ۵۶۴ متر مربع، متراژ دیوارکشی ۲۸۸ متر طول و سازه اسکلت فلزی در شهر مبارکه احداث شده است. این مدرسه شامل ۱۲ کلاس درس، چهار اتاق اداری و معلم، دو سالن چندمنظوره، سه آزمایشگاه و یک نمازخانه است.

مدرسه امام سجاد (ع) با زیربنای آموزشی ۹۷۷ متر مربع، متراژ زمین دو هزار و ۴۴۵ متر مربع، متراژ محوطه سازی هزار و ۳۲ متر مربع، متراژ دیوارکشی ۶۵ متر طول و سازه اسکلت بتنی در شهر طالخونچه احداث شده است. این مدرسه شامل شش کلاس درس، دو اتاق اداری و معلم، یک سالن اجتماعات، یک کتابخانه، یک آزمایشگاه و یک اتاق بهداشت با تأمین اعتبار از سوی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان احداث شده است.

همچنین مدرسه آفرینش با مشارکت کارخانه سیمان سپاهان و اداره کل نوسازی مدارس اصفهان در شهر دیزیچه مبارکه با زیربنای آموزشی هزار و ۵۴۳ متر مربع، متراژ زمین هزار و ۵۰۸ متر مربع، متراژ محوطه سازی ۸۵۳ متر مربع، متراژ دیوارکشی ۱۶۱ متر طول و سازه اسکلت بتنی احداث شده است. این مدرسه شامل شش کلاس درس، سه اتاق اداری و معلم، یک سالن چندمنظوره، سه کارگاه و یک اتاق بهداشت است.

کد خبر 538197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.