ایستگاه پایانی جشنواره ملی داستان کوتاهِ کوتاه «ذکر خیر»

دبیر نخستین جشنواره ملی داستان کوتاه کوتاه «ذکر خیر» در اصفهان از انتخاب و معرفی برگزیدگان نهایی این رخداد ادبی خبر داد.

محمدحسن مردانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پس از بررسی چندین و چندباره آثار رسیده به جشنواره، لحاظ نمودن شاخص‌های فنی، محتوایی و گفت‌وگو و تبادل نظر میان داوران این رخداد ادبی، مجمع خیرین بهداشت و سلامت استان اصفهان به عنوان برگزار کننده این رخداد ادبی، از میان مجموع آثار رسیده به جشنواره، سه نویسنده را به عنوان برگزیدگان نهایی و دو داستان‌نویس را نیز به عنوان شایسته تقدیر معرفی کرد.

وی افزود: نفر اول این جشنواره «هدی حشمتیان» از کرمانشاه است که برای رعایت اصول فنی، خلق ایده‌های بکر و پرداخت عاطفی و شورانگیز به موضوع کار خیر در داستانک‌های «هزاران چشم» و «لذت شنیدن» و نیز پرداختن به فضایی تمثیلی، جذاب و انتزاعی در داستانک «سپرده بلندمدت» مورد انتخاب هیئت داوران قرار گرفته است.

دبیر نخستین جشنواره ملی داستان کوتاه کوتاه ذکر خیر، نفر دوم را «رضوان رستم زاده» از مشهد معرفی کرد که به دلیل رعایت اصول فنی و خلق ایده‌ای ممتاز در بهره‌گیری از فرآیندهای علم فیزیک و تشبیه آن به امور خیرخواهانه در داستانک «تصعید» مورد انتخاب داوران جشنواره قرار گرفته است.

مردانی ادامه داد: نفر سوم جشنواره نیز، «مهدی عزیزالهی» از اصفهان است که برای رعایت اصول فنی و ارائه توصیفی جامع، جذاب و زیبا از اقدام خیرخواهانه در ساخت یک بیمارستان، در داستانک «چار هفت تا» مورد توجه هیئت داوران قرار گرفته است.

وی نخستین نویسنده شایسته تقدیر را «مریم گل چمن» از بوشهر معرفی کرد که به دلیل رعایت اصول فنی و ترسیم فضاهای بکر و خلاق در انجام امور خیرخواهانه به ویژه در داستانکهای «میراث داران ۷۲ تن» و «انتظار سرخ» مورد اقبال داوران قرار گرفته است.

به گفته وی «طیبه شجاعی» از کرمان نیز دومین نویسنده شایسته تقدیر است که به دلیل رعایت اصول فنی و ترغیب صاحبان تمکن و فعالان عرصه اقتصاد به ورود به حیطه سلامت و انجام کمک‌های خیرخواهانه در داستانک «عبور از دیوار سیمانی» انتخاب گردیده است.

دبیر نخستین جشنواره ملی داستان کوتاه کوتاه «ذکر خیر» با بیان اینکه در این جشنواره بیش از ۵۰۰ اثر داستانی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است و طی سه مرحله مورد ارزیابی قرار گرفت، تصریح کرد: رعایت اصول فنی داستان نویسی، توجه به قواعد صحیح نگارش، بداعت طرح و خلاقیت در ایده، اثرگذاری و انتقال پیام مناسب» و همخوانی با محورهای موضوعی جشنواره، از مهم‌ترین ملاک‌های انتخاب آثار برتر در این جشنواره بوده است.

نخستین جشنواره ملی داستان کوتاه کوتاه «ذکر خیر» به همت مجمع خیرین بهداشت و سلامت استان اصفهان، مزین به نام امام هادی (ع) و با همکاری اداره توسعه فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان و برخی دیگر از اداره‌های فرهنگی اصفهان، با هدف نهادینه ساختن فرهنگ کار خیر در تأمین نیازمندی‌های حوزه بهداشت و درمان کشور برگزار شد. آثار منتخب این جشنواره قرار است در قالب‌های متنوع مکتوب و چند رسانه‌ای منتشر شود.

کد خبر 538153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.