کاشت محصولات کشاورزی پاییزه در اولین بوستان کشاورزی شهری ایران

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد از کاشت انواع محصولات کشاورزی و صیفی جات پاییزه در اراضی کشاورزی شهری "کشت پارک مشهد" با مشارکت شهروندان و دانشگاه فردوسی خبر داد.

سید علی اکبر انتظام در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری و با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد، کشت انواع محصولات کشاورزی به صورت آزمایشی توسط شهروندان و با نظارت دانشگاه آغاز شد و در نیمه اول سال کاشت محصولاتی نظیر فلفل، خربزه، هندوانه، ذرت و گوجه فرنگی در عرصه‌ای به وسعت حدود دو هکتار صورت گرفت.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نیز از ابتدای پاییز، کاشت انواع محصولات کشاورزی پاییزی نظیر گندم، جو، هویج، زردک، شلغم، پیاز، تره، یونجه، و پیازچه نیز با همکاری ۵۰ خانواده مشهدی، شورای اجتماعی محلات منطقه ۱۱ و نظارت دانشگاه فردوسی مشهد آغاز شده است.

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: محصولات کشاورزی تولید شده در کشت پارک با رعایت تمامی اصول کشاورزی و به صورت سالم تولید می‌شوند و در صورت موفقیت این طرح آزمایشی، کاشت محصولات کشاورزی در این بوستان از سال آینده گسترش پیدا خواهد کرد.

انتظام با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در فصل پاییز امسال، بیش از بیش از ۱۰ تن انواع محصولات کشاورزی از این بوستان برداشت خواهد شد، خاطرنشان کرد: تمامی محصولات تولید در فاز آزمایشی کشت در این بوستان، بین خانوارهای مشارکت کننده در این طرح آزمایشی توزیع می‌شود.

کد خبر 538133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.