راهکارهای محلی توسعه پایدار سمنان ارائه می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهرستان سمنان از لزوم ارائه راهکارهای محلی در برنامه‌ریزی‌های اجتماعی، فرهنگی، گردشگری و اقتصادی در شهر سمنان خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی شهری بدون در نظر گرفتن نیازها، ظرفیت‌ها و ویژگی محله‌های شهر از کارایی و اثربخشی اندکی برخوردار است.

حسین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، توسعه پایدار را یکی از جامع‌ترین مفاهیم در حوزه مدیریت شهری دانست و اظهار کرد: توسعه پایدار شهری که در معنای عام خود رشد و گسترشی همه جانبه و بدون تعارض و تناقض معنا می‌شود، با دو هدف عمده ارتقای کیفیت زندگی با لحاظ ظرفیت محیط زیست و پاسخگویی به نیازهای نسل حاضر بدون محدودیت برای آیندگان تعریف می‌شود.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار نه فقط بهبود نسل حاضر بلکه نسل‌های آینده را نیز را در نظر دارد، بر ارائه راهکارهای محلی توسعه پایدار در مدیریت شهری سمنان تاکید کرد و افزود: اگرچه توسعه پایدار در ابتدا با بحث‌های محیط زیستی آغاز شد اما از این حیطه پا را فراتر گذاشت و در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به صورت جدی مطرح شد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان سمنان خاطر نشان کرد: در این خصوص به منظور دستیابی به پایداری به‌ویژه پایداری اجتماعی و فرهنگی در شهر، باید از کوچک‌ترین واحد سازنده شهر یعنی محله و به طور ویژه مرکز محله، که دارای بالاترین سطح اجتماعی در هر محلات است شروع کرد.

وی خاطرنشان کرد: لازم است برنامه‌ریزی‌های اجتماعی، فرهنگی، گردشگری و اقتصادی در محلات شهر انجام شود تا در نهایت شاهد شهری پایدار باشیم؛ چرا که برنامه‌ریزی شهری بدون در نظر گرفتن نیازها، ظرفیت‌ها و ویژگی محلات شهر از کارایی و اثربخشی اندکی برخوردار است.

کد خبر 538108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.