ایرانی: برداشته شدن تحریم در حوزه نظامی برای ما فاقد ارزش است

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تحریم برداشته شود یا نشود برای ما فرقی نمی‌کند. امروز این توانمندی را داریم که ناوشکن سبک و سنگین بسازیم. برداشته شدن تحریم در حوزه نظامی برای ما فاقد ارزش است.

به گزارش ایمنا، امیر دریادار شهرام ایرانی در نشست خبری به مناسبت هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هفتم آذر روزی است که نیروی دریایی چون نگینی در خلیج فارس درخشید، اظهار کرد: نیروی دریایی در این روز توانست در کمترین زمان ممکن بازوی قوی دشمن بعثی را کامل قطع کند و دشمن هیچگاه نتوانست در دریا حرفی برای گفتن داشته باشد. نیروی دریایی توانست شاهرگ اقتصادی دشمن را قطع کرده و مسیر جنگ تحمیلی را عوض کند.

وی افزود: نیروی دریای ارتش افتخار دارد همان مأموریت دوران دفاع مقدس را در دستور کار داشته باشد. نیروی دریایی امروز در عمق اقیانوس هند و دریای سرخ اسکورت نفتکش‌ها را انجام می‌دهد و امنیت را نه فقط برای کشتی‌های کشورمان بلکه برای همه کشورها تأمین می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: این نیرو یک نیروی علمی، سیاسی، نظامی، بین‌المللی است و ما از آخرین دستاوردهای خود رونمایی خواهیم کرد. در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰، تجهیزات جدیدی به کار بردیم و بازدارندگی را ارتقا دادیم. تجهیزات ما به روز و متناسب با تهدیدات است‌. حضور فعالی در منطقه و جهان داریم و در اجلاس فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند شرکت خواهیم کرد. ما این پیام را به جهان مخابره می‌کنیم که مردم ایران حامی صلح و دوستی هستند.

ایرانی تاکید کرد: ما مؤلفه‌های دشمن در دریا را بهم زده‌ایم و در صورت وجود تهدید دشمن، مرز جغرافیایی برای نیروی دریایی مفهومی ندارد و ما آماده پاسخ به تهدیدات هستیم.

وی با بیان اینکه مأموریت‌های نیروی دریایی موجب ایجاد آرامش برای کشور می‌شود، گفت: نیروی دریایی آماده انجام ماموریت‌هایی است که برای این نیرو در نظر گرفته می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به این پرسش که با رفع تحریم‌های نظامی آیا قراردادهایی برای خرید و فروش سلاح داشته‌اید، گفت: تحریم برداشته شود یا نشود برای ما فرقی نمی‌کند. امروز این توانمندی را داریم که ناوشکن سبک و سنگین بسازیم. برداشته شدن تحریم در حوزه نظامی برای ما فاقد ارزش است. فروش سلاح در حوزه اختیارات من نیست که در این زمینه پاسخ بدهم.

ایرانی در پاسخ به این پرسش که کشور با چه تهدیدهایی در کشتیرانی مواجه است؟ اظهار کرد: صحنه امروز دریا با وجود تروریسم دریایی با شرایط چند وجهی مواجه شده است. ما با تمام تهدیدات مقابله کرده‌ایم و امنیت کشتیرانی ایران و منطقه و جهان برقرار است. ناوگروه ۷۷ ام نیروی دریایی با تمام حملات دزدان دریایی برخورد کرده و با آسیبی هم مواجه نشده است.

وی درباره رونمایی‌های نیروی دریایی گفت: در حوزه ساخت تجهیزات به توانمندی ویژه‌ای رسیده و می‌توانیم انواع شناورها را بسازیم. به زودی زیردریایی بعثت را ساخته و رونمایی می‌کنیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 538085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.