اصفهان پیشتاز در تکریم سالمندان/مردم روز گذشته هوشمندانه عمل کردند

شهردار اصفهان با بیان اینکه اتفاقات روز گذشته در بستر زاینده رود، مردم را نگران کرد و نشان داد باید هوشمندانه‌تر عمل کنیم، گفت: کشاورزان باید مراقب باشند که در ادامه مطالباتشان، عده‌ای سوار بر این موج نشوند و فضای شهر را تحت تأثیر قرار ندهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه ششم آذرماه _ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» اظهار کرد: اتفاقات دو هفته اخیر و حضور کشاورزان جهت مطالبه از حقابه و نوع مواجه رسانه و مدیریت استان حاکی از بلوغ اجتماعی و جهش در رشد اجتماعی بود چرا که مردم به صورت مسالمت‌آمیز تجمع کردند و مسئولان با شنیدن حرف‌ها از وزارتخانه به اصفهان آمده و رئیس جمهور نیز به موضوع ورود پیدا کرد که همه نشان از تعامل برای اعاده یک حق بود.

وی با بیان اینکه اتفاقات روز گذشته مردم را نگران کرد و نشان داد باید هوشمندانه‌تر عمل کنیم، تصریح کرد: کشاورزان باید مراقب باشند که در ادامه مطالباتشان، عده‌ای سوار بر این موج نشوند و فضای شهر را تحت تأثیر قرار ندهند.

شهردار اصفهان ادامه داد: روز گذشته مردم هوشمندانه عمل کردند و خسارات زیادی به شهر وارد نشد، تنها خسارات محدودی به تأسیسات شهری وارد شد و بیشتر فضای سبز و درختان شهر آسیب دید که در حد مقدور شب گذشته نیروهای خدمات شهری، پارک‌ها را مرمت کرده و گل‌هایی که از بین رفته بود را جایگزین کردند تا صبح امروز مردم با بهره‌مندی از این باغ شهر، نشاط و سرزندگی اصفهان را حس کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های اجرا شده به مناسبت اول آذرماه «روز نکوداشت اصفهان»، گفت: به مناسبت این روز تبلیغات شهری انجام شد و به اقتضای شرایط کرونایی حدود ۲۰ عنوان برنامه در محافل و بیشتر در حوزه‌های تخصصی برگزار و رونمایی از کتاب نیز صورت گرفت.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: در هفته بسیج شاهد حضور بسیجیان بودیم و شهرداری نیز به نوبه خود جهت تقدیر از این قشر زحمتکش و حامی جامعه، فعالیت‎‌هایی را انجام داد.

وی با بیان اینکه دو سال پیش شهرداری اصفهان داوطلبانه به عضویت شبکه جهانی شهر دوستدار سالمند درآمد و در خواست پیوستن به شبکه را داشت، اظهار کرد: هفته گذشته «ساتیا دورایسومی» دبیر جمعیت سازمان ملل به اصفهان سفر کرد و برای مواجه با سالمندان و تکریم این قشر از جامعه، رویکرد استراتژیک در سرمایه گذاری، تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری را داشت که همخوان با رویکرد فعلی جامعه ما و سیاست‌های جدید جمهوری اسلامی ایران بود؛ البته اصفهان نیز گزارشی را ارائه کرد که مورد استقبال «ساتیا» قرار گرفت و از اصفهان به عنوان شهرهای پیشتاز در تکریم سالمندان یاد شد.

کد خبر 538060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.