۶ پویش مردمی بهزیستی نذورات خیران را به دست محرومان می‌رساند

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اصفهان از راه‌اندازی شش پویش مردمی در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: تازه‌ترین این پویش‌ها گرمای امید نام دارد که در قالب آن، خیران به نیت حروف ابجد نام امام رضا (ع)، هزار و یک عدد بخاری خریداری شده را در میان خانواده‌های محروم شهرستان‌های سردسیر توزیع کردند.

امید رحمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، هدف از راه‌اندازی این پویش‌ها را جلب اعتماد خیران دانست و افزود: نخستین پویشی که در استان برگزار شد و شکل کشوری نیز به خود گرفت، نذر آب بود که در قالب آن ۱۲۰ تانکر آب خریداری و به استان سیستان و بلوچستان فرستاده شد تا به شکل خانه به خانه، بین محرومان توزیع شود.

وی مبلغ کمک خیران برای راه‌اندازی این پویش را ۴۰۰ میلیون تومان برشمرد و گفت: دومین پویش، همپای مهربانی نام دارد که مربوط به اوایل پاییز بود و به شکل تهیه کفش برای نیازمندان مناطق غرب استان اجرا شد.

معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی استان اصفهان سومین پویش را فصل همدلی معرفی کرد و ادامه داد: در قالب این پویش، برای نخستین بار و به شکل همزمان، سه هزار سبد کالا، به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط خیران تهیه و در کل استان توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه پویش گرمای امید نیز اکنون در حال اجراست، گفت: این پویش از نیمه آبان آغاز شده و تا ۱۵ آذرماه ادامه خواهد داشت و در قالب آن، خیران به نیت حروف ابجد نام امام رضا (ع)، هزار و یک عدد بخاری خریداری کردند تا در میان خانواده‌های محروم در سراسر استان به ویژه شهرستان‌های سردسیر بوئین و میاندشت، فریدن و فریدون‌شهر توزیع شود.

رحمانیان این کمک خیران را گرمابخش خانه محرومان و معلولان دانست و افزود: در قالب کمک‌های مردمی در نیمه نخست امسال چهار اردوی جهادی نیز در پایگاه بسیج شهید زرین برگزار شد، شرکت کنندگان در قالب تیم‌های مددکاری در دورافتاده‌ترین روستاهای فریدون‌شهر و پشت کوه نیز حاضر شدند.

وی از توزیع ۲۰۰ میلیون تومان کمک غیرنقدی خیران، در اردوی جهادی هفته گذشته در سمیرم خبر داد و گفت: دو میلیارد تومان نیز تعهدی بود که همکاران حوزه پیشگیری، در قالب کمک به مناسب سازی مسکن معلولان، کمک به ساخت و سازها و تکمیل مسکن معلولان همچنین کمک به تهیه سمعک، ویلچر، واکر و خدمات توانبخشی غربالگری شنوایی و بینایی به عهده گرفتند.

معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی استان اصفهان با قدردانی از اعتماد خیران به بهزیستی، افزود: هدف اصلی از راه‌اندازی پویش‌های مردمی این است که خیران، امکان پیگیری لحظه به لحظه کمک‌های خود را داشته باشند.

وی دو پویش دیگر را نیز در مرحله برنامه‌ریزی دانست و گفت: نخستین پویش، طبیب مهربانی نام دارد که با رایزنی و همکاری با سازمان نظام پزشکی و جامعه پزشکان مقرر شد در قالب این طرح مددجویان سازمان بهزیستی به شکل رایگان، نیم بها یا با تخفیف‌هایی، کمک‌های درمانی دریافت کنند، پویش دیگری نیز مربوط به مسکن مددجویان است که هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد.

کد خبر 538046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.